پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 727 تاریخ : 1390/04/13-00:00:00
,9,
قیمت گذاری شیر منطقه ای شد

قیمت گذاری شیر منطقه ای شد

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه یارانه شیر از مصرف به تولید منتقل شد، گفت: قیمت شیر در کشور تک نرخی می شود و فقط به مدارس، افراد تحت پوشش کمیته امداد و

به گزارش روز دوشنبه شبکه تحلیل،خبری بانک وصنعت:محمدرضا فرزین صبح امروز در نشستی خبری با ارائه گزارش 6 ماه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: مهمترین دغدغه دولت مدیریت بهینه اجرای قانون و تلاش برای فضای باثبات در اجرای آن بود که در این زمینه جلسات هدفمندی یارانه ها بطور منظم برگزار می شود.
وی افزود: در جلسه شب گذشته قرار شد جلسات ستاد هدفمندی یارانه ها بطور منظم هفته ای دو روز در شنبه و دوشنبه برگزار شود.
فرزین در مورد یارانه نقدی گفت: بطور قطع پرداخت یارانه نقدی تداوم و استمرار خواهد داشت و میزان یارانه در سال جاری تغییر پیدا نمی کند.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی درباره یارانه شیر گفت: قرار شد یارانه از مصرف به تولید شیر منتقل شود، در حال حاضر از تولید 9 میلیون تن فقط 2 میلیون تن شیر یارانه ای وجود دارد که روش حمایتی به صورت وجوه اداره شده به تولید کنندگان پرداخت می شود.
فرزین افزود: از این پس قیمت شیر در سه مرحله تولید شیر خام، شیر فرآوری شده در کارخانه و قیمت مصرف کننده و بصورت استانی توسط استانداری ها تعیین می شود و نظارت بر قیمت توسط سازمان حمایت مصرف کننده اعمال می شود.
معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر شیر را به صورت یارانه ای به مدارس و جامعه هدف شامل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مدارس توزیع می کنیم.
وی افزود: روش اجرایی این است که در آینده نزدیک در هر استان سه قیمت شیر خام، شیر فرآوری شده و شیر مصرفی توسط استانداری ها از 15 تیرماه تعیین می شود، این تصمیم شب گذشته در ستاد هدفمندی یارانه ها گرفته شد و به وزارت کشور و بازرگانی ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: در بودجه سال جاری رقم مشخص برای حمایت از تولید شیر 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تلاش بر این است در قیمت شیر تغییر ایجاد نشود.
فرزین با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر در استانها متفاوت است گفت: شیر بصورت منطقه ای تعیین قیمت می شود و دولت از زنجیره تولید حمایت می کند.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چاپ پول برای پرداخت یارانه نقدی گفت: ما هیچ پولی چاپ نکرده ایم، اما نکته ای که در جلسه گذشته کمیسیون ویژه طرح تحول بحث شد این است که سال گذشته قانون به دولت اجازه داد طبق ماده 13 تنخواهی پیش بینی شده و از آن تنخواه برای پرداخت یارانه نقدی استفاده شود و آنچه در سال گذشته استفاده شد در چارچوب قانون بود.
فرزین افزود: هنوز این تنخواه تسویه نشده است. در ابتدای امر امکان درآمدزایی از محل آزادسازی قیمت وجود ندارد که گزارش این به مجلس داده شده است.
 پرداخت 21 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به 73 میلیون نفر
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی افزود: در 7 ماه یارانه نقدی پرداخت شده 21 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت شد که در دور اول 62 میلیون نفر، سپس رقم به 73 میلیون نفر رسید.
2000 میلیارد تومان یارانه کمک به تولید پرداخت شد
وی تاکید کرد: برای کمک به صنعت در 3 ماه 1400 میلیارد تومان، برای کشاورزی 200 میلیارد تومان، برای حمل و نقل 200 میلیارد تومان و برای شهرداری ها 160 میلیارد تومان حمایت تولیدی انجام شد که در مجموع 1960 میلیارد تومان یارانه کمک به تولید پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در دور اول اجرای طرح یک ماه بنزین 100 تومانی و 15 روز گازوئیل 16.5 تومانی به مردم داده شد گفت: برای حمایت از تولید کشاورزی یک میلیون تن گندم، برای تولید جوجه در اختیار آنها قرار گرفت.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی تاکید کرد: تاکنون 12 میلیون لیتر در روز سهمیه گازوئیل پرداخت شد در حالی که تقاضای گازوئیل به 15 میلیون لیتر در روز هم رسید،اما تحلیل ما این بود که سهمیه مازاد است و وزارت کشور گزارش داد از این رقم 11.8 میلیون لیتر استفاده شده است.
وی افزود: سهمیه های ویژه استانداری در اجرای قانون یارانه ها اینگونه است که در مجموع سهمیه 2 هزار و 400 میلیارد تومانی برای بخش صنعت پرداخت شد و در سال جاری تمرکز و اجرای بسته های حمایتی و جلوگیری از تاخیر در تامین فرآیند مالی طرح ها در دستور کار قرار دارد.
*یارانه نقدی کاهش پیدا نمی کند
فرزین با تاکید بر اینکه یارانه نقدی کاهش پیدا نمی کند و ادامه دارد گفت: فرآیند تامین مالی یارانه ها به این صورت است که دو تراز درآمدی و تراز نقدینگی وجود دارد که بعد از فرآیند اصلاح قیمت این دو تراز با یکدیگر مساوی می شوند.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه حمایت از جایگاه های سوخت سی ان جی انجام می شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده از این جایگاه ها قبلا از نرخ 300 تومان هر متر مکعب سی ان جی گرفته می شد،اما مقرر شد این مالیات از رقم 260 تومان تحویل گاز توسط شرکت گاز گرفته شود تا میزان کارمزد جایگاهداران از 40 تومان کاهش پیدا نکند.
فرزین در پاسخ به پرسشی که آیا نسبت 30 و 50 درصد از یارانه حمایت به تولید و نقدی در قانون رعایت شده است، گفت: در 3 ماه سال گذشته در مجموعه 8 هزار و 600 میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوار و 1960 میلیارد تومان یارانه مستقیم به تولید پرداخت شد و البته هنوز بخش کشاورزی همه 200 میلیارد تومان کمک به تولید را دریافت نکرده است.
وی گفت: پرداخت یارانه نقدی به خانوار ظرف 2 ساعت انجام می شود انجام یارانه تولید نیاز به انعقاد قرارداد با بانک عامل و سپس ارائه طرح توجیهی و تصویب آن در بانک و پرداخت تسهیلات دارد که آن هم زمانبر است.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران