پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 723 تاریخ : 1390/04/13-00:00:00
,8,
بورس درجا زد

بورس درجا زد

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته نیز شاهد معاملات ضعیف و کم حجمی بود که نشانی از رونق را در خود نداشت.

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :معامله‌گران بورس تهران در حالی از روز سه شنبه هفته گذشته توقف افت و رشد اندک قیمت‌ها را شاهد بودند که حجم اندک معاملات نشان از اعتماد کم بخش عمده ای از معامله‌گران به بازار و رشد قیمت‌ها داشت.

این امر موجب شد تا تردیدها در مورد پایداری بازار سرانجام دیروز به عرضه سهام در بازار منجر شود. از دیدگاه اکثریت کارشناسان هر چند به دلیل افت قیمت سهام در بازار، فروشندگان اندکی حاضر به فروش در قیمت‌های کنونی هستند اما درگیری بازار در برگزاری مجامع سالانه و همچنین نگرانی معامله‌گران در مورد آینده سبب شده است تا خریداران، حاضر به پرداخت وجه بیشتری برای سهام عرضه شده نباشند.

در این فضا عمده تمرکز معامله‌گران به خرید و فروش‌های تکنیکالی و نوسان گیری در بازار معطوف شده است که به دلیل حضور شمار قابل توجه معامله‌گران آن لاین و دسترسی بیشتر به این بخش عملا فرصت‌های اندکی برای معامله‌گران کوتاه مدت در بازار رخ داده و اکثر فعالان در این بخش با زیان‌های سنگینی مواجه می‌شوند. در بازار دیروز کارشناسان همچنان تحولات سیاسی را دنبال کردند اگر چه در این بخش آرامشی نسبی حاکم است، اما تحولات چند هفته آینده می‌تواند در این بخش از اهمیت عمده ای برخوردار باشد.

در بازار دیروز معامله‌گران در گروه خودرویی شاهد معاملات ضعیفی بودند.در این گروه بحث بر سر قانونی بودن یا نبودن افزایش قیمت برخی از محصولات شرکت‌های خودرویی دیروز در بازار شنیده می‌شد.

در این رابطه مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به مخالفت سازمان حمایت با مصوبه کمیته خودرو در مورد افزایش قیمت برخی محصولات این شرکت گفت: این مصوبه با حضور نماینده سازمان حمایت صادر شده است.

جواد نجم‌الدین افزود: ما دقیقا مطابق مصوبه کمیته خودرو در برخی تولیداتمان افزایش یا کاهش قیمت را اعمال کرده‌ایم. وی تصریح کرد: خودروهای پارس، پژو جی‌ال‌ایکس و پارس ای‌ال‌ایکس با کاهش قیمت و در سه خودرو نیز افزایش قیمت داشته‌ایم. نجم‌‌الدین در مورد میزان افزایش قیمت برخی خودروهای ایران خودرو نیز گفت: در مورد تندر 90 فعلا 5/3 درصد را اعمال کرده‌ایم و در آینده برنامه رشد 5/6 درصدی را اجرا خواهیم کرد. وی ادامه داد: در مورد 206 نیز رشد 2 درصدی مصوب شده است. وی در عین حال اظهار داشت: ما رشد 5/6 درصدی را در مورد تندر 90 درخواست کرده‌ایم ولی آنچه در کمیته خودرو مصوب شده 5/3 درصد است و فعلا رشد 5/6 درصدی قیمت در دستور کار نیست. در همین حال سرپرست وزارت صنایع و معادن دیروز گفت: خودروسازان نباید افزایش قیمت خودسرانه داشته باشند در غیر این صورت برای جریمه به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد که زیبنده نیست.
در گروه تجهیزات دیروز زیرمجموعه بنیاد معامله 729میلیارد تومانی بلوک حفاری را قطعی کرد. شرکت مالی و سرمایه‌گذاری پیشرو ایران عصر دیروز معامله 729 میلیارد تومانی بلوک 50درصد بعلاوه یک سهم حفاری شمال را قطعی کرد و صاحب بیش از یک میلیارد و 302 میلیون سهم این شرکت مشمول اصل 44 شد. در گروه تجهیزات صدرا روز گذشته با عدم خرید سهام آذرآب از تعدیل منفی 70ریالی دور ماند.
در گروه غذایی دیروز تعرفه واردات شکر خام 10 درصد افزایش یافت. معاون مالی انجمن کارخانجات قند و شکر از افزایش 10 درصدی تعرفه واردات شکر خام به کشور خبر داد و گفت: به این ترتیب تعرفه واردات شکر خام از 20 به 30 درصد افزایش یافته است. رضا رحمتی اظهار داشت: افزایش تعرفه واردات شکر به نفع تولیدکننده داخلی است و این مساله می‌تواند رشد 250 هزار تنی تولید شکر در داخل را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: کارخانه‌های تولید شکر معمولا در نیمه دوم سال فعال هستند که با توجه به واردات 300 تا 400 هزار تنی شکر خام توسط دولت پیش بینی می‌شود امسال تولید مناسبی در این محصول داشته باشیم. در گروه پتروشیمی خبرهای منتشره حکایت از تعویق یک ماهه عرضه پتروشیمی زاگرس در فرابورس دارد.در همین حال شرکت نفت و گاز پارسیان نیز مالکیت 19درصد سهام پتروشیمی خراسان را به ارزش یک صد میلیارد تومان به پرتفوی خود افزوده است.در مجموع بازار دیروز بازاری به لحاظ حجم و روند معاملات ضعیف بود که در آن شاخص تغییری نکرد و در رقم 24هزار و 742واحد درجا زد. ارزش معاملات دیروز با خارج کردن قطعی شدن معامله بلوکی حفاری شمال به 5/32میلیارد تومان رسید و از 193نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند، 78 نماد با کاهش قیمت و 111نماد با رشد ارزش معامله شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 449
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران