پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 700 تاریخ : 1390/04/13-00:00:00
,17,
ایران و کشورهای مسلمان خاورمیانه به زودی اجلاس مشترک برگزار می کنند

ایران و کشورهای مسلمان خاورمیانه به زودی اجلاس مشترک برگزار می کنند

قرار است به زودی اجلاسی با حضور سه کشور مسلمان به منظور هوشیاری سیاسی در منطقه خاورمیانه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق پیشنهاداتی که بین رئیس مجلس ایران و رئیس جمهوری آذربایجان در باکو صورت گرفت ،

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت:  سید کاظم دلخوش ، نماینده مردم صومعه سرا، دیروز در هنگام بازگشت از کشور آذربایجان با اشاره به نشست سه ساعته با نمایندگان مجلس کشور آذربایجان درکمیسیون تخصصی اظهار داشت: در طی دیداری که رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور آذربایجان داشت ، پیشنهاد شد که در آینده نزدیک اجلاسی مشترک با حضور کشورهای مسلمان یعنی آذربایجان،نخجوان و ایران با توجه به اشترکات فرهنگی و دینی برای افزایش مبادلات اقتصادی و همچنین هوشیاری سیاسی با توجه به تحولاتی که در خاورمیانه روی داده است،برگزار شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در طی سفر سه روزه به کشور آذربایجان و در ادامه روند دیدار با رئیس جمهور و همچنین نخست وزیر باکو، یک کمیسیون تخصصی با نمایندگان مجلس ایران و باکو برگزار شد که ماحصل این نشست به افزایش مبادلات اقتصادی،سیاسی،فرهنگی انجامید.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس،خبر داد: احتمال می رود که این اجلاس به میزبانی ایران صورت گیرد.
در همین حال یکی دیگر از اعضای هیئت پارلمانی ایران از برگزاری اجلاس روسای جمهور و مجالس ایران، ترکیه و آذربایجان در نخجوان خبرداد.
سیدکاظم موسوی با اشاره به سفر رئیس مجلس ایران به آذربایجان خاطر نشان کرد: در این سفر که حدود 10 نفر از نمایندگان رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کردند، با رئیس جمهور و رئیس مجلس آذربایجان دیدارهایی انجام شد.
موسوی تصریح کرد: در این سفر روابط بین کمیسیون های مختلف مجالس ایران و آذربایجان مورد توجه قرار گرفته و همچنین برای ارتقای کیفیت حضور دانشجویان ایرانی در آذربایجان، هماهنگی هایی با کمیسیون مربوط در مجلس آذربایجان انجام شد.
وی افزود: در دیدار رئیس مجلس ایران با نخست وزیر آذربایجان، پیشنهاد صدور ویزا برای سفر به آذربایجان توسط دکتر لاریجانی ارائه شد که این پیشنهاد مورد استقبال طرف آذربایجانی قرار گرفت و تحقق این موضوع در آینده پیگیری خواهد شد. همچنین جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این موضوع که قره باغ جزء لاینفک کشور آذربایجان است خواستار نقش آفرینی کشورهای منطقه برای حل این بحران شد.
موسوی از اجلاس قریب الوقوع روسای جمهور و مجالس ایران، آذربایجان و ترکیه خبر داد و گفت: قرار شد در آینده نزدیک این اجلاس با حضور آقای لاریجانی در نخجوان برگزار شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در این سفر مقرر شد حداقل میزان گاز انتقالی از آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران دو هزار میلیارد متر مکعب باشد که در صورت نیاز بتوان آن را افزایش داد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران