پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510821 تاریخ : 1399/01/25-15:35:45
,13,
70 هزار تن ذرت در بنادر، منتظر تخصیص ارز است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام؛

70 هزار تن ذرت در بنادر، منتظر تخصیص ارز است

یک مقام مسئول گفت: جمعا 70 هزار تن ذرت در بنادر داریم؛ اما با تخصیص نیافتن ارز نمی‌توانیم بار کشتی‌ها را ترخیص کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ما بیش از یک میلیون تن ذرت خریداری کرده ایم که دو کشتی آن، با 10 هزار تن ذرت از شمال و یک کشتی با 60 هزار تن از جنوب رسیده است و جمعاً 70 هزار تن ذرت در بنادر داریم؛ اما با تخصیص نیافتن ارز نمی‌توانیم بار کشتی‌ها را ترخیص کنیم.

حسن عباسی معروفان، اظهار داشت: بخش خصوصی 4 ماه و 4 روز است که به خاطر عدم تخصیص ارز، نتوانسته ذرت وارداتی خود را که در بنادر و در کشتی‌ها مانده، ترخیص کند.

وی افزود: 2 میلیون تن کالا در بنادر وجود دارد که باید به تدریج روانه بازار می‌شد؛ اما به خاطر عدم تخصیص ارز هنوز ترخیص نشده است و جور آن را پشتیبانی امور دام می‌کشد.

معروفان ادامه داد: ما در حد توان ذرت وارد بازار کردیم اما تا یک میزان اجازه استفاده از ذخایر استراتژیک را داریم و تاکنون هم بیش از تکلیف و خارج از عرف، ذرت را روانه بازار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، با اشاره به ادعای برخی از تولیدکنندگان در رابطه با استفاده از پودر گوشت به جای نهاده‌های دامی، خاطرنشان کرد: پودر گوشت هم معمولاً جزئی از جیره غذایی طیور بوده و غذای طیور به صورت 60 درصد ذرت، 20 تا 30 درصد سویا و حدود 10 درصد هم پودر گوشت است و معمولاً این پودر اضافه می‌شود که ایرادی هم در آن وجود ندارد و این موضوع ربطی به بود و نبود نهاده‌ها ندارد.

وی افزود: ما می‌دانیم که مرغداران همچنان در تأمین نهاده مشکل دارند و لازم است دولت و بانک مرکزی ارز مورد نیاز بخش خصوصی را تأمین کنند.

معروفان تأکید کرد: مشکلی در تأمین سویا و جو وجود ندارد و تنها در تأمین ذرت دچار مشکل شده ایم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با ذرت خریداری شده توسط این شرکت گفت: ما هم ذرت خریداری کرده‌ایم و در بنادر آماده است اما ارز مورد نیاز به ما هم اختصاص داده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر سه کشتی متعلق به پشتیبانی امور دام به بندر رسیده و باقی محموله‌ها هم در حال ارسال است.

معروفان خاطرنشان کرد: ما بیش از یک میلیون تن ذرت خریداری کرده ایم که دو کشتی آن با 10 هزار تن ذرت از شمال و یک کشتی با 60 هزار تن از جنوب رسیده است و جمعاً 70 هزار تن ذرت در بنادر داریم اما با وجود تخصیص نیافتن ارز نمی‌توانیم بار کشتی‌ها را ترخیص کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 485
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران