پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252129 تاریخ : 1395/09/30-09:33:20
,10031,
70 درصد معلمان کشور دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند

70 درصد معلمان کشور دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشنهاد تأسیس پژوهشگاه معلمان ارائه شده است، گفت: 70 درصد معلمان کشور دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان متکی بر توسعه دانش است و توسعه دانش متکی بر امر پژوهش است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش، پژوهش دارای جایگاه ویژه‌ای است، افزود: پژوهش مورد توجه، تأکید و ضرورت بوده و در سند تحول بنیادین به امر پژوهش پرداخته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هدف عملیاتی شماره 6 سند تحول آمده است که باید در امر یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت تنوع‌بخشی ایجاد شود که برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های لازم جهت امر پژوهش در آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی افزود: همچنین با توجه به هدف عملیاتی شماره 11 و 18 این سندْ در بازمهندسی سیاست‌ها و اصول حاکم در برنامه درسی تربیت معلم و نیز تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی بخشی به امر پژوهش پرداخته شده است.

زرافشان به ارائه گزارش تیمز 2015 اشاره کرد و افزود: این گزارش نشان دهنده نتیجه و جایگاه کشور در طول مسیر را نشان می‌دهد و تغییر در کتاب‌های پایه سال چهارم و هشتم از نتایج دوره هدف این تحقیقات بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش یکی از کارکردهای آن تربیت نسل آینده و پاسخگویی به نیازهای امروز و فردای دانش‌آموزان است، تصریح کرد: پژوهش را باید از مدرسه و از درون کلاس‌ها آغاز کرد و این امر از دانشگاه دیر است و باید به این موضوع در مأموریت‌ها دقت کرد.

وی با بیان اینکه نیازهای نسل آینده چه می‌باشد، گفت: دانش‌آموز اول ابتدایی امسال 12 سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شود و با پژوهش باید بررسی شود که نیازها، شایستگی‌ها و مهارت‌های این دانش‌آموزان در آینده چه چیزی است.

وی با اشاره به فعال بودن 628 پژوهش‌سرا در کشور گفت: امر تشکیل این پژوهش‌سرا از سال 81 آغاز شد و هم‌اکنون به ارائه خدمات در زمینه پژوهش می‌پردازد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان در جشنواره‌های علمی که متولی آن نهادهای علمی و به خصوص معاونت علمی ریاست جمهوری است، حضور فعال داشته و خوش می‌درخشند، تصریح کرد: به عنوان مثال در جشنواره گیاهان دارویی که سال اول آن برگزار شد 3 نفر از دانش‌آموزان به مرحله مسابقه راه پیدا کرده و ضمن کسب رتبه، طرح‌های آنها تجاری‌سازی شده است. 

زرافشان ادامه داد: همچنین در جشنواره دریا که برای دومین سال برگزار می‌شد یک دانش‌آموز ابتدایی به مرحله مسابقه وارد و برگزیده شد.

وی با بیان اینکه 70 درصد معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند، تصریح کرد: پیشنهاد تأسیس پژوهشگاه معلمان داده شده است و در صورت تصویب در هر استان شاهد استفاده از ظرفیت‌های معلمان پژوهشگر خواهیم بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 418
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران