پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 686 تاریخ : 1390/04/12-00:00:00
,8,
تداوم اقبال در بورس به یک شرط!

تداوم اقبال در بورس به یک شرط!

همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 154 واحد افزایش عدد 28817 واحد را تجربه کرد. شاخص کل نیز در روز جاری با 237 واحد افزایش به رقم 24742 و

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه یازدهم تیرماه شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 215 واحد افزایش به رقم 21140 واحد رسید .

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی،خبری بانک و صنعت: گفتنی است ارزش کل معاملات این روز به رقم 325 میلیارد ریال رسید. همچنین در این روز ملی فولاد مبارکه با 46 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل بانک تجارت با 5 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت. بازار سهام امروز دوباره همچون اواخر هفته گذشته شاهد رشد قیمت سهام اکثر شرکت های بورسی بود .

صف خرید های ایجاد شده در اکثر نمادهای بورسی اگر چه رشد شاخص کل بازار سهام را نوید می دهد اما با نگاهی به حجم و ارزش معاملات همچنان حکایت از کاهش عمق بازار سهام و خروج بخش عمده ای از معامله گران عمدتاً نوسان گیر و با دیدگاه کوتاه مدت را دارد .

اهالی تالار اذعان دارند چنانچه طی روزهای آینده معاملات سهام در نمادهای بورسی همچنان با اقبال سهامداران روبرو باشد با توجه به اینکه بخش زیادی از نوسان گیران از بازار سهام خارج و بعضاً به سمت بازارهای دیگر سوق پیدا کرده اند می تواند به رشد شاخص کمک شایانی نماید چرا که به سرعت صف های خرید سهام واگذار نشده و ورود و خروج سرمایه گذاران برای دستیابی به بازدهی های کوتاه مدت شدت نمی یابد .

هر چند با توجه به رشد 2.44 درصدی شاخص از سه شنبه هفته گذشته تا به امروز به نظر می رسد با کوچکترین خبرمنفی دوباره روند نزولی بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم شود .

در عرصه جهانی نیز اتخاذ سیاست های انقباضی چین و اعلام آمارهای نگران کننده از بابت رشد اقتصادی این کشور در ماه میلادی گذشته باعث افت قیمت جهانی نفت پس از یک روند افزایشی در روزهای اخیر شده است .

اگر چه امروز و فردا بازارهای جهانی تعطیل خواهند بود اما به نظر می رسد پس از بازگشایی تقاضا برای کالاهای پایه و نیز طلا با کاهش مواجه باشد . البته فلز مس از این فرآیند مستثنی بوده چرا که ذخایر انبارهای جهانی از این کالا با افت روبرو هستند . همچنین قیمت جهانی شکر نیز با افزایش روبرو بوده که در این رابطه گروه قند و شکر بورس از سیگنال مثبت آن بی بهره نخواهد بود .

در بازار امروز بخشی از سهام آذرآب به نیابت از شرکت صدرا با حکم دادگاه انقلاب عرضه شد که خریداری نداشت . اهالی تالار با اشاره به اینکه این اقدام تأثیری بر روند سود و زیان "خصدرا" به لحاظ اخذ ذخایر مناسب در حساب ها ندارد از احتمال انتشار خبرهای غافل گیر کننده در مجمع آتی سهامداران این شرکت خبر می دهند .

این در حالی است که خبر دستگیری مدیرعامل اسبق شرکت ... که عنوان می شود به نوعی از وابستگان  ... است در بازار سهام دهان به دهان شد .

در نماد حفاری شمال نیز شاهد معاملات عمدتاً پرحجم و در نوسانات مثبتی بودیم . این در حالی است که روز آینده معامله بلوکی اخیر این شرکت از سوی خریدار قطعی خواهد شد .

در مجموع بازار سهام امروز بازار توام با انگیزه و اقبال به سهام شرکت های بزرگ و نقد شونده بازار بود و حال آنکه در مقایسه با ماههای قبل همچنان از کاهش عمق کافی رنج می برد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران