پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682 تاریخ : 1390/04/12-00:00:00
,1,
تجارت ایران با جهان 5/14درصد افزایش یافت

تجارت ایران با جهان 5/14درصد افزایش یافت

رییس کل گمرک اعلام کرد:تجارت ایران با جهان در سه ماهه نخست امسال 14.5 درصد افزایش یافته و به 23 میلیارد و 730 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  معمارنژاد با بیان اینکه این رقم در مدت مشابه پارسال 20 میلیارد و 733 میلیون دلار بوده است ، دلیل اصلی افزایش مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها را رشد 44 درصدی صادرات غیرنفتی کشورمان بیان کرد.

وی گفت: صادرات غیرنفتی با میعانات گازی در این مدت به 10 میلیارد و یک میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 43.91 درصد رشد نشان می‌دهد.

معمارنژاد افزود: وزن صادرات غیرنفتی کشور در این مدت 18 میلیون و 490 هزار تن بوده که 15.53 درصد افزایش یافته است.

رییس کل گمرک ایران درباره میزان واردات نیز گفت:در سه ماهه نخست سال ی 8 میلیون و 182 هزار تن انواع کالا به ارزش 13 میلیارد و 729 میلیون دلار وارد شده است که از لحاظ وزن 26 درصد و از نظر ارزش40 صدم درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته معمارنژاد، در این مدت عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به ترتیب شامل «پروپان مایع شده» به ارزش 576 میلیون د لار ، «سایر گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده» به ارزش 566 میلیون د لار و «بوتان مایع شده» به ارزش 368 میلیون دلار بوده است.

همچنین در مدت یاد شده «شمش از آهن و فولاد غیرممزوج» با 672 میلیون دلار عمده‌ترین کالای وارداتی کشورمان بود.

پس از آن نیز به ترتیب «دانه ذرت دامی» با 280 میلیون دلار و «روغن خام سویا» با 250 میلیون دلار عمده‌ترین کالاهای وارداتی را به خود اختصاص داده‌اند.

معمارنژاد همچنین در باره عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی گفت: در سه ماهه نخست امسال چین با واردات یک میلیارد و 345 میلیون دلار عمده‌ترین واردکننده کالاهای ایرانی بوده است و پس از آن نیز کشورهای امارات متحده عربی، عراق، هند و سنگاپور قرار دارند.

رییس کل گمرک ایران افزود : امارات متحده عربی، چین، آلمان، جمهوری کره و ترکیه نیز به ترتیب عمده‌ترین کشورهای صادرکننده کالا به ایران در این مدت هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 526
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران