پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 668 تاریخ : 1390/04/10-00:00:00
,6,
قیمت 3خودرو در ایران خودرو گران تر می شود!!

قیمت 3خودرو در ایران خودرو گران تر می شود!!

با این وجود مدیران این شرکت هنوز هم اصرار دارند که این شرکت در پی افزایش قیمت محصولات خود نیست.

قیمت تندر 90، گراندویتارا و 206 که پیش از این در ایران خودرو 5 درصد گران شده بود، قرار است تا 3 درصد دیگر گران تر شود.

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  قیمت سه خودرو از محصولات ایران خودرو حداقل پنچ درصد افزایش یافته و قرار است در آینده سه درصد دیگر هم افزایش پیدا کند. با این وجود مدیران این شرکت هنوز هم اصرار دارند که این شرکت در پی افزایش قیمت محصولات خود نیست.

مدیرعامل و سایر مدیران ارشد این شرکت چه در سال گذشته و چه در سال جاری مدام اصرار داشتند که سیاست ایران‌خودرو ثبات و در صورت امکان کاهش قیمت هاست. در همین راستا سال گذشته حتی این خودروساز درحمایت از سیاست‌های دولت در طرح هدفمندکردن یارانه‌ها بین 3 تا 5 درصد از قیمت محصولات خود کاسته بود.

در آن هنگام با وجود این که برخی کارشناسان گفته بودند که ایران‌خودرو با این اقدام دچار ضرردهی خواهد شد، مدیران شرکت اصرار داشتند که این کاهش قیمت ناشی از افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید بوده و حاشیه سود این شرکت کاهش نیافته است.

اما این وضعیت چندان دوام نیاورد و در نخستین اقدام سه خودرو گراند ویتارا، تندر90 و پژو 206 قرار است افزایش قیمت را تجربه کنند.

ظاهرا تولید این سه خودرو برای ایران‌خودرو در حاشیه سود قرار نداشته است و به همین دلیل ایران‌خودرو در جلسه کمیته قیمت‌گذاری وزارت صنایع و معادن که در هفته گذشته برگزار شد، خواهان مجوز افزایش قیمت این خودروها شد. کمیته قیمت‌گذاری خودرو هم با افزایش هشت درصدی قیمت این سه محصول موافقت کرده است.

یکی از حاظران در جلسه کمیته قیمت‌گذاری به ایسنا گفت که خواست این شرکت دریافت مجوز برای سطح بالاتری از افزایش قیمت بوده، با این وجود کمیته ظاهرا با افزایش دو مرحله‎ای قیمت خودروهای این شرکت موافقت کرده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران که در جلسه کمیته قیمت‌گذاری حاضر بوده است،ظهار کرد: کمیته قیمت‌گذاری خودرو یا در راستای قرار گرفتن در حاشیه بازار اقدام به افزایش قیمت خودرو می‌کند یا به درخواست خودروسازان. در شرایط فعلی با توجه به این که ایران‌خودرو در سال گذشته در راستای همگامی با طرح هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمتی نداشته است و با توجه به این که به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار کشش این افزایش قیمت را دارد، کمیته با افزایش قیمت برخی خودرو‌ها موافقت کرده است.

احمد نعمت بخش در مورد این که چه خودروهایی در مصوبه این کمیته شامل افزایش قیمت شدند؟ گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی مانند بهمن اقدام به افزایش قیمت کرده اند، اما از آنجا که حساسیت وزارت صنایع و معادن بیشتر روی خودرو‌های پرتیراژ ایران‌خودرو و سایپا است، در این مورد با احتیاط بیشتری گام برداشته است.

به گفته وی سه محصول ایران خودرو مجوز افزایش قیمت هشت درصدی را دریافت کرده‎اند، اما افزایش قیمتی که کمیته برای خودرویی مانند ماکسیما تصویب کرده، بیشتر از هشت درصد است.

به نظر می‌رسد بیشترین تاکید کمیته قیمت‌گذاری در حال حاضر روی محصولات ایران خودرو است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران