پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 664 تاریخ : 1390/04/10-00:00:00
,5,
شرکت حفاری شمال سال گذشته 77میلیارد تومان سود کسب کرد

مدیرعامل شرکت حفاری شمال خبر داد:

شرکت حفاری شمال سال گذشته 77میلیارد تومان سود کسب کرد

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، این موفقیت ها ارزشمند به دنبال فعالیت خوب و مدیریت دقیق و کارآمد، این هدف محقق شد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال از سود 77 میلیارد تومانی این شرکت در سال 89 خبر داد.

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت حفاری شمال، هدایت الله خادمی؛ مدیر عامل این شرکت با بیان این که سهام شرکت حفاری شمال با قیمت بالایی به فروش رفته است، اظهار داشت: ارزش هر سهم شرکت حفاری شمال در امیدنامه 100 تومان معین و وارد بورس شد که پس از مدتی از کشف قیمت ارزش هر سهم به 140 تومان رسید و تا 280 تومان نیز رشد یافت.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان هم اکنون 50 درصد از سهام شرکت حفاری شمال را از آن خود کرده است، تصریح کرد: این شرکت قیمت هر سهم را به قیمت 561.1 تومان خریده است.
خادمی افزود: 30 درصد از سهام شرکت حفاری شمال نیز به عنوان رد دیون به سازمان های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح واگذار شده است.
وی تاکید کرد: سود حاصل از اجرای پروژه های شرکت حفاری شمال در سال گذشته بر اساس اطلاعیه سود حسابرسی نشده ارسالی به سازمان بورس حدود 77 میلیارد تومان بوده است.
خادمی اذعان داشت: شرکت حفاری شمال برنامه دارد پس از ورود اولین دکل دریایی خود به کشور که طی پنج ماه آینده صورت می گیرد، پس از تصویب هیأت مدیره شرکت، دکل سوم و چهارم دریایی را سفارش دهد.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اعلام اینکه حفاری در بخش دریایی سود بالایی را به همراه دارد، عنوان کرد: فعالیت در بخش دریایی مزیت هایی را به همراه دارد که از آن جمله می توان به کمبود دستگاه های حفاری دریایی در کشور و همچنین حمل و نقل آسان این دستگاه ها اشاره کرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از حُسن های دکل های دریایی این است که در صورت عدم وجود پروژه حفاری در داخل کشور می توان راحت تر (نسبت به دکل های خشکی) دستگاه را به خارج از کشور انتقال داد.
 
خادمی به بالاتر بودن هزینه دکل های بخش خشکی نسبت به دکل های دریایی اشاره و تصریح کرد: بیش از 70 درصد هزینه های قراردادها در بخش خشکی صرف اجرای پروژه ها شده و سود کمی نصیب شرکت پیمانکار می شود، این در حالی است که در بخش دریایی حدود 70 درصد از هزینه های صرف شده، سود حاصل از اجرای پروژه ها است.
وی افزود: در دریا شرایط به گونه ای است که ماشین آلات را برای تعمیرات نمی توان از دستگاه خارج کرد از این رو امکاناتی در آنجا وجود دارد تا تعمیرات صورت پذیرد.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال در خصوص مسائلی که موجب افزایش هزینه ها در خشکی می شود، گفت: جابجایی پی در پی دستگاه حفاری موجب فرسودگی و آسیب تجهیزات می شود، از طرفی تعبیه کارگاه، ایجاد زیر ساخت، ساخت جاده و مسائلی از این دست را می توان از علل هزینه بر بودن حفاری های خشکی محسوب کرد


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 440
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران