پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451154 تاریخ : 1397/12/19-15:40:30
,10028,
6400واحد مسکن مهر فاقد متقاضی آماده تحویل به مددجویان امداد است

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد:

6400واحد مسکن مهر فاقد متقاضی آماده تحویل به مددجویان امداد است

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد با اشاره به پیگیری برای تخصیص 50 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان گفت: از این تعداد حدود 6400 واحد آماده خرید و تحویل است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابراهیم بازیان با تشریح عملکرد حوزه مسکن کمیته امداد در سال 97 افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ارائه 60 هزار خدمت در حوزه مسکن برای سال 97 پیش‌بینی شده بود که تاکنون حدود 80 هزار خدمت در این زمینه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار مورد از این خدمات به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ارائه شده است، تاکید کرد: با تحویل بیش از 5 هزار واحد مسکونی، کار ساخت مسکن برای تمامی مددجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه به پایان رسید. همچنین حدود پنج هزار خدمت در حوزه بهسازی و تعمیر منازل آسیب دیده مددجویان در زلزله ارائه شد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از پیگیری تخصیص 50 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد، حدود 6400 واحد مورد تقاضا به منظور تحویل به مددجویان است که به محض اقدام مؤثر از طرف ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های تابعه عملیاتی می‌شود.

بازیان با اشاره به افزایش 200 درصدی اعتبارات مسکن روستایی سال 97 نسبت به سال 96 گفت: در سال جاری 68 درصد سهمیه‌های ساخت و خرید مسکن مددجویان به روستاها اختصاص یافت.

وی به افزایش 150 درصدی اعتبارات مسکن شهری در سال 97 نسبت به سال پیش از آن اشاره کرد و افزود: اعتبارات تعمیرات مسکن نیز نسبت به سال 96 رشد 188 درصدی داشت.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در خصوص تفاهم‌نامه با سپاه پاسداران برای ساخت مسکن مددجویان و نیازمندان، اظهار کرد: در فاز دوم تفاهم‌نامه کمیته امداد با سپاه پاسداران، 6500 واحد مسکونی در 14 استان در حال احداث است که تا شهریورماه 98 به مددجویان تحویل خواهد شد.

بازیان به راه‌اندازی سامانه اتوماسیون خدمات مسکن اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف بهینه‌سازی خدمات مسکن راه‌اندازی شده است. با استقرار کامل این سامانه، نیاز مسکن مددجویان قابل برنامه‌ریزی دقیق و اولویت بندی خواهد شد و شاهد بهبود روند تأمین خدمات مسکن به مددجویان خواهیم بود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از برنامه‌ریزی برای حذف صف تعمیرات مسکن برای سال آینده خبر داد و تاکید کرد: حذف صف مددجویان فاقد مسکن روستایی نیز برای سال 98 پیش‌بینی شده است.

وی تأمین خدمات مسکن ایتام در کل کشور در سال 98 با اولویت خانوارهای فاقد مسکن و مناسب‌سازی مسکن خود مالکان را از مهمترین سرفصل‌های خدمات مسکن در سال 98 اعلام کرد و ادامه داد: تأمین 150 هزار واحد مسکن مددجویان روستایی و شهری و ارائه خدمات تعمیرات به 350 هزار واحد مددجویی در سال 98 به عنوان سال سوم برنامه ششم امداد در دستور کار قرار دارد.

بازیان به تفاهم‌نامه ساخت 10 هزار واحد مسکن برای نیازمندان و مددجویان استان کرمان با سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: سهم امداد در این پروژه تأمین 50 درصد منابع لازم خواهد بود. همچنین در تفاهم‌نامه با مؤسسه خیریه بوتراب برای ساخت هزار واحد مسکونی ایتام، پیش‌بینی شده است و تفاهم‌نامه ساخت 12 هزار واحد برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان با سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن نیز از مهمترین برنامه‌های حوزه مسکن برای سال 98 است و مقرر شد این پروژه تا 22 بهمن سال 98 به بهره‌برداری برسد که سهم امداد از این پروژه شش هزار واحد است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران