پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 64 تاریخ : 1390/03/06-00:00:00
,1,
تهرانی ها حواسشان باشد!

تحلیل اقتصادی روز

تهرانی ها حواسشان باشد!

این میزان در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت 42 ساله نیز نزدیک به 11 درصد کمتر گزارش شده است

سرزمین مان ، سرزمینی کم آب و نیمه خشک است و مردم باید در مصرف مراعات کنند، زیرا براساس آخرین آمارها حجم آب موجود در سدهای تهران در زمان کنونی به 828 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه پا

ما ایرانی ها براساس آمار و اسناد موجود در مصرف غذا " انواع غذاها" ، آب و برق و گاز و بنزین و .... بسیار پر مصرف هستیم و گفته می شود در حامل های انرژی چند برابر سرانه مصرف جهانی مصرف می کنیم.

در مصرف آب هم همین فرهنگ در کشورمان جاری و ساری است و اگر بخود نیایم به معنای واقعی دچار مشکل خواهیم داشت. ایران سرزمینی کم آبی و نیم خشک است که در چند دهه اخیر از میزان بازش ها کاسته هم شده است و با ادامه این روند در آینده با مشکل حاد بی آبی مواجه می شویم.

یکی از ساده ترین و بهترین شیوه مقابله با کم آّبی و احیانا بی آبی ، به حداقل رساندن مصرف آب است در حالی که امروز جمعه ششم خرداد ماه در محله ما دستکم سه خانم و آقای خانه دار را دیدیم که حیاط و کوچه را با آّب شرب می شستند.!
این کار در شرایطی صورت می گیرد که رسانه ها این همه در باره کم آبی و ضرورت رعایت مصرف آّب تذکر می دهند و مردم را به صرفه جویی توصیه می کنند.

همین آدم ها کسانی هستند که به محض آمدن یک قبض با قیمت کمی بالا فریاد بر می آورند که چرا باید برای آّ و برق و ... این همه پول بدهیم.

اگر گفته شود که این همه نفت داریم و نباید نفت و بنزین را گران بخریم شاید قابل شنیدن باشد و حتی اصراف در این زمینه را به علت داشتن منابع بزرگ قابل پذیرش نیست ، اما در مورد آب وضعیت کشور به هیچ وجه خوب نیست و دورنمای خوبی هم ندارد. تا باران نیاید در کشوری نیمه خشک از دست مسوولان هم کاری بر نمی آید .

شایسته است که مردم ایران خودشان همکاری کنند و برخی با خودخواهی ها برای دیگران مشکل ایجاد نکنند.

آخرین آمار ها مربوط به امروز جمعه ششم خرداد حاکی است که حجم رواناب ها در استان تهران 12 درصد کاهش نشان می دهد.
همچنین حجم آب موجود در سدهای تهران در زمان کنونی به 828 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال نزدیک به 35 میلیون مترمکعب کمتر است.
بر اساس این گزارش، حجم آب موجود در سدهای طالقان، لتیان، امیرکبیر و لار به ترتیب 405، 88، 203 و 132 میلیون مترمکعب ثبت شده است.
همچنین حجم آب شرب تولید شده از ابتدای مهرماه 89 تاکنون به 470 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال تفاوت محسوسی نشان نمی دهد.
این گزارش حاکی است که مصرف آب در شهر تهران در مقایسه با هفته گذشته افزون بر سه درصد افزایش یافته است.
در زمان کنونی 70 درصد آب مورد نیاز تهران از سدها و 30 درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران