پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6276 تاریخ : 1391/06/12-00:00:00
,5,
9 پروژه مهر ماندگار در شرکت ملی پالایش و پخش

تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد؛

9 پروژه مهر ماندگار در شرکت ملی پالایش و پخش

9 پروژه مهر ماندگار شرکت ملی پالایش و پخش تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

 طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان از  جمله طرح های مهم مهرماندگار شرکت ملی پالایش و پخش است که به کوشش شرکت پالایش نفت آبادان در حال اجراست و هدف از اجرای طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان، حداکثر سازی بنزین تولیدی با مشخصات استاندارد یورو 4 اروپا با توجه به امکان تامین خوراک این واحد در داخل پالایشگاه کاهش نفت کوره تولیدی و ایجاد ارزش افزوده است که با اجرای این واحدها هدف افزایش 4.5 میلیون لیتری بنزین در سال 90 محقق شده است و واحدهای الکیلاسیون، ایزومریزاسیون و اسید آن نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد.

****طرح بنزین سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران

 طرح بنزین سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران از دیگرطرح های مهر ماندگار در صنعت پالایش، طرح بهینه سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران است که  با هدف بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه تهران برای کاهش گوگرد نفت سفید و گازوییل براساس استاندارد یورو 5 به بهره برداری رسیده است.
طرح بنزین سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران با هدف بهبود کیفیت بنزین تولیدی به واسطه افزایش عدد اکتان برش نفتای سبک برای اختلاط در بنزین پالایشگاه و دستیابی به استانداردهای جدید تولید فرآورده بنزین، همچنین صرفه جویی روزانه 1.8 میلیون لیتر در زمینه پلاتفرمیت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و تولید 6.6 میلیون لیتر در روز بنزین با اکتان 87 و دارای استاندارد ورو 4 به بهره برداری رسیده است.

**** توسعه و بهینه سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند
 
طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند که مجری آن شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است، با هدف افزایش ظرفیت از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز با پیش بینی تا 270 هزار بشکه در روز، افزایش تولید بنزین در ازای کاهش نفت کوره، ارتقای کیفیت محصولات، کاهش آلاینده های زیست محیطی و تغییر خوراک نفت خام پالایشگاه از 100 درصد نفت خام اهواز به مخلوط 55 درصد نفت خام اهواز و 45 درصد نفت خام سنگین از جمله طرح های دیگر مهر ماندگار است که پیش بینی می شود این طرح نیز پایان شهریور امسال به بهره برداری کامل برسد.

**** طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان

طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان با هدف افزایش ظرفیت پالایشی تا 20هزار بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی، افزایش تولید بنزین، گوگردزدایی از محصولات و تولید فرآورده بر پایه استاندارد یورو 4 اروپا طراحی شده است که پیش بینی می شود این طرح نیز تا پایان آبان امسال به بهره برداری برسد.

**** طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان و تبریز

این طرح با هدف افزایش ظرفیت و کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه، افزایش اکتان بنزین تولیدی از 87 به 91 و 95، کاهش واردات روزانه حدود 3 میلیون لیتر بنزین سوپر و امکان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه اصفهان طراحی و اجرا شده و قرار است تا پایان بهمن امسال به بهره برداری برسد.
طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز نیز، با هدف افزایش کیفی و کمی تولید بنزین موتور و امکان تولید بنزین موتور با اکتان بالا (سوپر) مطابق با استاندارد یورو 4 اروپا و تامین روزانه 750 بشکه بنزن موردنیاز پتروشیمی تبریز توسط شرکت پالایش نفت تبریز در حال اجراست که پیش بینی می شود این طرح نیز تا پایان بهمن امسال به بهره برداری کامل برسد.

*****طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس

طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس با هدف افزایش تولید بنزین، همچنین بهبود کیفیت نفت گاز مطابق با استاندارد یورو 5 اروپا با احداث واحدهای جدید از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در حال اجراست؛ این طرح سودآورترین طرح توسعه ای پالایشگاه های کشور محسوب می شود که پیش بینی می شود تا پایان تیر 92 به بهره برداری کامل برسد.

***** طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر
 

هدف از اجرای این طرح، احداث مخازن جدید برای ذخیره سازی حدود 2 میلیون بشکه نفت کوره، تولید یک میلیون بشکه گازوییل و 500 هزار بشکه بنزین، روزآمد کردن تاسیسات موجود در بندر صادراتی ماهشهر، افزایش توان بارگیری و تخلیه محصولات نفتی به روش ایمن و مطمئن، نوسازی اسکله ها برای قابلیت پهلودهی کشتی های 80 هزار تنی در بندرگاه، تجهیز اسکله ها و عملیات فرآیندی به سیستم های کنترل پیشرفته، ایجاد تسهیلات برای ارائه خدمات سوخت رسانی به کشتی ها و احداث اسکله صادراتی گوگرد با ظرفیت 2 هزار و 740 تن در روز است.
پیش بینی می شود منطقه استحصال طرح ساماندهی بندرصادراتی ماهشهر تا پایان آذر 91 و کل طرح تا شهریور 92 به بهره برداری کامل برسد.

**** فاز اول واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس

طرح احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، یکی دیگر از طرح های مهر ماندگار وزارت نفت در شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مجری آن شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس است.
هدف از اجرای این طرح با توجه به نیاز مبرم کشور به بنزین، تولید روزانه حدود 35 میلیون لیتر بنزین است که تمهیدات لازم برای تطبیق کیفیت فرآورده ها با استاندارد یورو 5 منظور شده است که پیش بینی می شود تا بهار سال آینده فاز اول واحد تقطیر این پالایشگاه به بهره برداری کامل برسد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران