پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6268 تاریخ : 1391/06/12-00:00:00
,5,
اجلاس غیر متعهدها فرصت طلایی برای تحقق رایزنی های نفتی

اجلاس غیر متعهدها فرصت طلایی برای تحقق رایزنی های نفتی

ایران در طول سه سال ریاست جنبش عدم تعهد می تواند ظرفیت های ناشناخته را شناسایی و زمینه را برای توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی فراهم کند.

رضا پدیدار عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: اجلاس سران جنبش عدم تعهد یک فرصت طلایی برای رایزنی صنعت نفت بود دیپلماسی نفتی با در اختیار داشتن ظرفیت نفت ناشناخته می توان برای توانمندی موثر باشد.

وی تصریح کرد: 12 کشور عضو اوپک در اجلاس سران حضور داشتند مسئولان نفتی با یکسری از مشتریان جدید نفتی مذاکراتی انجام دادند که این کشورها به دنبال همگرایی و وحدت نظر بودند.

پدیدار اظهار داشت: 51 سال از عمر اجلاس سران می گذرد متاسفانه در طول این 51 سال ظرفیت ها به صورت واقعی شناخته نشده است با توجه به اینکه ایران سه سال ریاست این جنبش را برعهده دارد می تواند با استفاده از راهکارها مسائل ناشناخته اقتصاد را شناسایی و زمینه را برای توسعه ی اقتصادی و منابع مالی فراهم کند.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت تاکید کرد: جنبش عدم تعهد بیش از 57 درصد بازار نفت جهان را در اختیار دارد و چیزی حدود 70 درصد بازار انرژی جهان را در خود جای داده است این جنبش می تواند با شناسایی پتانسیل ها در طول سه سال بازارهای هدف را شناسایی و به سمت توسعه هدایت کنند.

پدیدار اضافه کرد: یکی از مسائلی که در حاشیه کنفرانس مطرح شد بحث تولید از میدان های مشترک بود 98 درصد ذخایر میادین مشترک مشخص شده و تنها دو درصد باقی مانده با این ساز و کار و تامین منابع مالی از طریق وزارت نفت و انتشار اوراق مشارکت می توان تولید نفت را از میادین مشترک تا پایان سال به یک میلیون بشکه و تولید گاز را به 400 میلیون مترمکعب رسانید.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری اجلاس مسئولان نفتی با وزیر توسعه نفت ترکیه مذاکراتی انجام دادند کشور ترکیه درصدد افزایش تقاضا نفت از ایران را دارد قرار بر این شد که تیم از کشور ایران در ماه آینده به  ترکیه سفر کنند و جوانب را بررسی و بعد با کشور ترکیه در آبان ماه به ایران می آیند قرارداد افزایش تقاضا را امضا کنند.

پدیدار خاطر نشان کرد: خط لوله ششم سراسری گاز 56 اینچی در حال حاضر از 48 درصد پیشرفت برخوردار است که این خط لوله ظرفیت انتقال یکصد میلیون مترمکعب در روز را افزایش خواهد داد 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران