پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6264 تاریخ : 1391/06/12-00:00:00
,1,
پرونده اختلاس کلان در کشور نداریم

مدیرکل بازرسی اعلام کرد:

پرونده اختلاس کلان در کشور نداریم

امید آنکه در کشور اسلامی ما پرونده های اختلاس کوچک هم نداشته باشیم. این کار با رعایت قوانین و اجرای قانون از کجا آورده ای بدون شک تحقق می یابد.

مدیرکل نظارت و بازرسی امور بانک‎ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه پرونده اختلاس کلان به اندازه 3 هزار میلیاردی نداریم گفت: بانک مرکزی باید بیشتر نظارت کند.

 

خبرگزاری فارس: پرونده اختلاس کلان نداریم/ قبلا"پیشنهاد توقف بانک آریا را داده بودیم

 

منوچهر خانی امروز در  اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور پرونده‎های فساد زیادی در حال بررسی دارد ولی در سطح اختلاس بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی یا بیمه ایران نیست اگر در حد این باشد اطلاع‎رسانی می‎شود.

وی با اشاره به حجم پرونده فساد در سازمان بازرسی تصریح کرد: پرونده‎های زیادی از سوی این سازمان در حال بررسی است که معمولا گزارش آن را اگر جنبه محرمانه داشته باشد به دادسرا ارسال می‎کند وگرنه پیشنهاد اصلاحی برای دستگاه‎ اجرایی ارسال می‎شود.

مدیرکل نظارت و بازرسی امور بانک‎ها و بیمه سازمان بازرسی کشور با بیان راهکارهای بهبود وضعیت سلامت اداری کشور گفت: باید با تقویت سیستم نظارت داخلی دستگاه‎های اجرایی و کنترل داخلی آن و همچنین ارتقا و یکپارچگی نظام اطلاعاتی با استفاده از سخت‎افزارها و نرم‎افزارهای موجود، بانک اطلاعاتی را به گونه‎ای ارتقا دهیم که امکان نظارت آن‎لاین بر فرایندها باشد. راهکارهای نظارتی در کنار عوامل دیگر می‎تواند به بهبود وضعیت اداری کشور و ارتقای سلامت کمک کند.

خانی با اشاره به توسعه بانک‎های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری و مطالبی که کارشناسان وجود آن را باعث خرد شدن سرمایه‎ها می‎دانند خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد ندارم که توسعه بانک‎های خصوصی منجر به کاهش توان دولت و خرد شدن سرمایه می‎شود.

وی ادامه داد: اگر این بانک‎‎های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری درست حرکت کنند ممکن است به بهبود جمع‎آوری سپرده‎های مردم و جهت‎دهی به سمت محورهای مولد مانند صنعت، کشاورزی،‌ خدمات و بازرگانی کمک کند.

مدیرکل نظارت و بازرسی امور بانک‎ها و بیمه سازمان بازرسی کشور گفت: لازمه این کار تقویت نظارت بانک مرکزی بر این گونه موسسات است.

خانی اضافه کرد: اگر نظارت نباشد تبعات منفی ممکن است به بار آورد ولی اگر بانک مرکزی هر چه قدر نظارت خود را تقویت کند بانک‎های خصوصی و موسسات اعتباری و مالی نیز به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از از نظارت بانک مرکزی به این موسسات چیست؟ اذعان داشت: بانک مرکزی تلاش خود را برای نظارت بر این موسسات انجام می دهد ولی باید همزمان با توسعه بانک‎های خصوصی، بانک مرکزی نظارت خود را هم به صورت کمی و هم به صورت کیفی توسعه بدهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران