پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6250 تاریخ : 1391/06/09-00:00:00
,17,
نرخ ارز شکسته می‌شود

رئیس کمیسون برنامه و بودجه

نرخ ارز شکسته می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدعی شد با وجود آنکه صادر کنندگان برای برخورداری از معافیت‌های گمرکی باید ارز خود را در بورس ارز عرضه کنند، افزود: انتظار می‌رود نرخ‌های

 

 

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو ما که پرسید مجلس و دولت بر سر راه‌اندازی گواهی ارزی در بورس توافق کرده‌اند، بورس ارز کی راه‌اندازی می‌شود، گفت: به ما گفته بودند تا چند روز بعد از عید فطر.

وی همچنین درباره انتقاداتی که به بورس ارز می‌شود، مانند احتمال تورم‌زایی این مکانیزم، اظهار داشت:بورس یک بازار شفاف است و عرضه و تقاضا در این بازار قیمت را متعادل می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار بر این است با توجه به اینکه قیمت ارز را در بورس عرضه و تقاضا شکل می‌دهد،نه تنها بر قیمت فعلی ارز افزوده نشود که ما شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

مصباحی مقدم انگیزه‌های مختلف تقاضای فعلی ارز در بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از افراد برای حفظ قدرت خریدشان ارز را نزد خود نگه داشته‌اند،یا انتظار افزایش قیمت آن -برای بردن سود- را دارندو یا اینکه تقاضای خود را برای 3 تا 6 ماه جلو انداخته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود بورس ارز نیازی به هیچ یک از این مسائل نیست و این انگیزه‌ها کنار گذاشته می‌شود، مفهوم چنین وضعیتی این است که عرضه ارز از ناحیه صادر کنندگان افزایش پیدا کرده و تقاضا کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: واردکنندگان برای دریافت ارز در بورس باید ثبت سفارش کنند، بنابراین تقاضاهایی مانند دلالی و خرید به قصد نگه داشتن ارز وارد این بازار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین تقاضا در اینجا محدود است. علاوه بر اینکه عرضه افزایش پیدا می کند، چرا که صادر کنندگان اگر بخواهند از معافیت گمرکی برخوردار شوند، باید ارز خود را در بورس عرضه و گواهی ارزی دریافت کنند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران