پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 625 تاریخ : 1390/04/07-00:00:00
,5,
طرح سوآپ خیانت به کشور بود

وزیر سابق نفت:

طرح سوآپ خیانت به کشور بود

وزیر سابق نفت اجرای طرح سوآپ را‌ «خیانت به کشور» توصیف کرد و با بیان این که وی نام «شوآپ» را برای این شکل از واردات نفت انتخاب کرده است، گفت: ‌بیشترین سرمایه‌گذ

مسعود میرکاظمی" در حاشیه نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس با وی در مجلس شورای اسلامی ، افزود: انتقادهایی که درباره متوقف کردن سوآپ نفت در دوران مسئولیت من در وزارت نفت مطرح شده، بی‌اساس و بی‌جا است.
وزیر سابق نفت با بیان این که طرح سوآپ نفت عین خیانت به سرمایه‌های کشور بود،‌ تصریح کرد: من نام این طرح را «شوآپ» گذاشته بودم، چون این طرح در واقع خریداری نفت بود و عملا واردات نفت به شمار می‌آمد.
وی ادامه داد: نفت را با صرف هزینه‌های بالا به داخل کشور می‌آوردند و با کم‌ترین سود می‌فروختند، ‌به طوری که برای ۲۰ یا ۳۰ سنت سود، عملا ۸۰ دلار از سرمایه‌های کشور از دست می‌رفت.
میرکاظمی تأکید کرد: من برای نحوه اجرای طرح سوآپ برنامه‌های تازه‌ای داشتم به‌طوری که در این طرح،‌ جایگاه کشور ما جایگاه یک کشور متضرر نباشد و حتی با شرط رعایت مصالح ملی و کسب سود متناسب از اجرای سالم این طرح،‌ دستور سوآپ نفت را تا ۵۰۰ هزار بشکه هم ابلاغ کرده بودم.
وی توضیح داد: شرط اجرای سالم سوآپ این بود که افزون بر دریافت سود مناسب،‌ ما نفت را در داخل خاک کشور تحویل گرفته و در پایانه فروش در خاک ایران به مشتری معرفی شده واگذار کنیم.
این وزیر سابق نفت اظهار کرد: اجرای کذایی طرح سوآپ عملا ایران را به وارد کننده نفت تبدیل کرده بود و بی‌تردید ادامه اجرای آن خیانت بزرگی به کشور و مردم بود.
مهمان امروز (سه شنبه ۷ تیر)‌ کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از این که دولت در سال ۸۹ در زمینه پرداخت اعتبارهای وزارت نفت کوتاهی کرده است، گفت: سال گذشته پول نفت را ندادند اما در همان سال بیشترین سرمایه‌گذاری‌ در طول تاریخ نفت ایران در حوزه نفت انجام شد و دلیل آن فقط روش‌های ابتکاری این وزارتخانه بود که برای جذب منابع در نفت صورت گرفته بود.
وزیر سابق نفت از پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی وضعیت نفت و انرژی کشور و نحوه مدیریت در آن امتناع کرد و گفت: من راجع به این موضوع نمی‌توانم اظهار نظر کنم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران