پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6246 تاریخ : 1391/06/06-00:00:00
,3,
برخورد شدید با موسساتی که با پول مردم بانک تاسیس کنند

معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد

برخورد شدید با موسساتی که با پول مردم بانک تاسیس کنند

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به بررسی احتمال پولشوئی در برخی مؤسسات مالی و اعتباری گفت: موسسه کوثر پذیره‌نویسی خود را آغاز کرده، بانک خاورمیانه تشکیل و اشکالات بانک گردشگری ن

خبرگزاری فارس: برخورد شدید با موسساتی که با پول مردم بانک تاسیس کنند/ رفع ایرادات بانک گردشگری

 

به گزارش بانک و صنعت، ابراهیم درویشی اظهار داشت: افرادی که خواستار استفاده مجدد از تسهیلات بانکی هستند، نباید چک برگشتی و یا مطالبات معوق داشته باشند.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به ساماندهی تعاونی‌های اعتباری آزاد گفت: تعداد این تعاونی‌ها در مقطعی از زمان، 86 تعاونی بود که با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، به 12 تعاونی رسید و روند پولشویی آنها در حال بررسی است و باید تکلیف خود را تا دو ماه آینده کاملا مشخص کنند.

درویشی ادامه داد: تکلیف برخی از این موسسات کاملاً روشن شده است. برای مثال، موسسه مالی و اعتباری کوثر پذیره‌نویسی خود را آغاز کرده، بانک خاورمیانه تشکیل شده، اشکالات بانک گردشگری نیز بزودی برطرف و شعب آن در شهرستانها تأسیس خواهد شد. باقی موسسات نیز باید همین روند را طی کنند.

به گزارش فارس، بانک گردشگری اولین بانک خصوصی در زمینه گردشگری است که با سرمایه اولیه 200 میلیارد تومان مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی اخذ کرده‌ و واگذاری سهام آن در زمستان سال 1389 از طریق فرابورس صورت گرفت.

معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موسسات مالی و اعتباری برای اینکه تبدیل به بانک شوند، باید اعتبار مشخصی داشته باشند و نکته مهم این است که این اعتبار باید از سوی هیئت موسس تامین شود، زیرا برخی از این موسسات به دنبال آن هستند که از محل سپرده‌های مردمی بانک تاسیس کنند، اما بانک مرکزی به شدت با این امر برخورد می‌کند و ردیابی وجوه را نیز با وسواس خاصی دنبال می‌کنیم زیرا معتقدیم که با پول مردم نمی‌توان بانک تاسیس کرد.

درویشی عنوان کرد: اقدامی که بانک مرکزی در سه ماهه اول سال 90 در زمینه ساماندهی موسسات و بازرسی حساب‌های آنها انجام داد، بنابر اذعان بسیاری از کارشناسان مالی و همچنین مسئولان دولتی، در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: بسیاری از موسسات از اصطلاح تحت نظارت بانک مرکزی استفاده می‌کنند، در حالی که این اقدام کاملا غیرقانونی است و در این زمینه نیز هشدارهای لازم را به این موسسات داده‌ایم و به مردم نیز هشدار می‌دهیم که تمامی اشکالات بانک‌ها متوجه بانک مرکزی است و در زمینه تخلفات آنها پاسخگو هستیم، اما لازم است که در ارتباط با موسسات مالی و اعتباری، هوشیارانه‌تر عمل کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی بیان کرد: بسیاری از این موسسات، سودهای نامتعارف و خارج از مصوبات شورای پول و اعتبار می‌دهند که باید هشدار داد، اگر موسسه‌ای این عمل را انجام می‌دهد، قطعا با کمبود نقدینگی مواجه شده است و در حقیقت اعطای سود بیشتر، نشانگر به قهقرا رفتن آن موسسه است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران