تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6234 تاریخ : 1391/06/05-00:00:00
,6,
سوء مدیریت خودروسازان، قیمت‌ها را بالا برد

سوء مدیریت خودروسازان، قیمت‌ها را بالا برد

رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت دلیل کاهش شدید تولید و رشد بالای قیمت خودروهای داخلی را سوء مدیریت بنگاه‌های خودروسازی دانست.

 

 

محمدحسن شجاعی‌فرد اظهار کرد: متاسفانه هزینه‌های سوء مدیریت در سیستم خودروسازی ایران به شدت بالاست.

 

وی با بیان اینکه کاهش قابل توجه تولید و رشد قیمت از تبعات نوع مدیریت خودروسازان است، خاطرنشان کرد: بعضا شنیده می‌شود که خودروسازان دلیل وضعیت فعلی این صنعت را به برخی تحریم‌ها نسبت می‌دهند، در حالیکه در صورت عدم وجود تحریم نیز شرایط این صنعت مشابه شرایط فعلی ‌بود.

 

رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: درواقع اگرچه تحریم بر شرایط فعالیت بنگاه‌های تولیدی اثرگذار بوده، اما یک مدیر خوب باید از چندین سال قبل شرایط فعالیت در چندین سال آینده را پیش‌بینی کرده و شرایط را متناسب با‌ آن فراهم کند.

 

وی افزود: به طور کلی 10 درصد وظایف مدیر یک بنگاه مربوط به اقدامات اجرایی و 90 درصد آن مربوط به آینده‌نگری، پیش‌بینی شرایط تولید در آینده و مدیریت این شرایط است، بنابراین در صورت وجود مدیران هوشمند، خودروسازان کشور شرایط تحریم را از قبل پیش‌بینی کرده و برای رفع تبعات آن چاره‌اندیشی می‌کردند، در حالیکه متاسفانه این توانمندی در مدیریت خودروسازان وجود نداشته است.

 

شجاعی‌فرد با طرح این پرسش که آیا خودروسازان ایرانی مشکلات بیشتری از شرکت نفت برای تامین قطعات مورد نیازشان دارند؟ تصریح کرد: حدود 70 درصد قطعات صنعت نفت وارداتی است، در حالیکه به گفته خودروسازان بزرگ کمتر از 10 درصد قطعات مورد نیاز آنها وارداتی است؛ بنابراین چگونه صنعت نفت می‌تواند با حساسیت‌های موجود قطعات خارجی مورد نیاز خود را تامین کند، اما خودروسازان نمی‌توانند؟!

 

وی ادامه داد: خودروسازان ایرانی تبعات تحریم را از طریق افزایش قیمت محصولات خود خنثی می‌کنند. درواقع خودروسازان تحریم را اینگونه مدیریت می‌کنند که هر چه هزینه‌های کار بالا رفت، به همان نسبت قیمت خودرو را افزایش می‌دهند که نتیجه این نوع دیدگاه نیز افزایش قابل توجه قیمت خودرو در ماه‌های اخیر در بازار است.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
بانک سپه ، نخستین بانک ایرانی نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال طرح آرامش پست بانک ایران