پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 622 تاریخ : 1390/04/07-00:00:00
,10,
رییس مرکز ملی فرش:

رییس مرکز ملی فرش:

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به پیش‌بینی صورت گرفته برای صادرات 600میلیون دلار فرش دستباق اظهار داشت، راهبردهای جدیدی در این راستا در دست اقدام است.

به گزارش  شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : ا از وزارت بازرگانی 'فیصل مرداسی' اظهار داشت: در راستای افزایش ارزش صادرات فرش و تحقق صادرات 600 میلیون دلاری در سال جاری، نفوذ بیشتر در بازارهای هدف صادراتی و شناسایی بازارهای جدید از جمله راهبردهای مرکز ملی فرش است.
وی با اشاره به حضور ایران در بازارهای جدید نظیر چین، گفت: با وجود اینکه چین یکی از رقبای ایران در بازار جهانی فرش است، اما طی سال گذشته بیش از پنج میلیون دلار فرش از ایران به این کشور صادر شد که باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به حدود 20 میلیون دلار افزایش یابد.
مرداسی ادامه داد: در کنار برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه صادرات، اقداماتی برای افزایش عرضه داخلی فرش نیز صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره‌های فروش داخلی اشاره کرد.
وی همچنین به طرح سامانه خرید اعتباری اشاره کرد و افزود: سامانه خرید اعتباری از جمله سیاست‌های مهم در زمینه فرهنگ‌سازی جهت استفاده از فرش دستباف است که در جهت عملیاتی شدن آن تلاش خواهیم کرد.
رئیس مرکز ملی فرش یکی از برنامه های جدی حوزه فرش در سال جاری را اعمال سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد و گفت: شرکت سهامی فرش به منظور خروج دولت از تصدی‌گری در جهت اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، زیرساخت‌های لازم برای واگذاری به بخش خصوصی را فراهم آورده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران