پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6216 تاریخ : 1391/06/02-00:00:00
,1,
اولین بانک قرض الحسنه خصوصی فعال شد

اولین بانک قرض الحسنه خصوصی فعال شد

با مجوز بانک مرکزی ایران ، اولین بانک قرض‌الحسنه خصوصی از بانک مرکزی مجوز گرفت.

  به گزارش بانک و صنعت، صندوق قرض‌الحسنه رسالت، پس از طی کردن فرآیند تبدیل، به بانک قرض‌الحسنه رسالت تبدیل شد.

این مؤسسه مالی، فعالیت خود را از سال 76 آغاز کرده و هم‌اکنون با 900 نفر پرسنل و 750 هزار مشتری در 23 استان کشور به فعالیت مشغول است.

این اولین بانک خصوصی است که در قالب قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و در صورتی که ماهیت عملکرد این بانک قرض‌الحسنه باشد باید به مؤسسان آن آفرین گفت.

مدتی پیش یکی از مسئولانی بانکی می‌گفت که تاسیس بانک قرض‌الحسنه در حال حاضر اشتباه است و کارایی لازم را ندارد اما در همین شرایط تورمی و رویکرد جامعه برای دریافت سود بیشتر، بانکی با نام قرض‌الحسنه و انشاالله با همان ماهیت و کارکرد، پا به عرصه بانکداری کشور می‌گذارد. البته امیدواریم این بانک عملکرد بهتری از بانک مشابه دولتی خود داشته باشد تا بتواند زمینه‌ساز حضور بهتر و گسترده‌تر سایر نهاد‌های مالی اسلامی در اقتصاد کشور را فراهم کند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 378
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران