پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6202 تاریخ : 1391/06/01-00:00:00
,17,
نرخ دلار مهرماه کاهش می یابد

نرخ دلار مهرماه کاهش می یابد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش بینی کرد قیمت دلار با آغاز مهرماه کاهش می یابد.


به گزارش بانک و صنعت، محمد کشتی آرای افزود: زمانی که ارز مسافرتی قطع می شود در طول سال تقاضای زیادی را به بازار اضافه می کند و در حال حاضر وقتی ارز به عنوان یک کالا به بورس می رود، به نوعی به ارز به عنوان یک کالا توجه می شود؛ در بازار بورس هم عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اضافه شدن تقاضا به بازار گفت: عرضه و تقاضا قیمت ارز را تعیین می کند و هم اکنون تعداد گروه های کالایی دریافت کننده ارز دولتی کاهش یافته و تنها ارز دولتی به 5 گروه کالایی پرداخت می شود، گروه های دیگر برای تامین نیاز خود باید به بازار مراجعه کنند اما میزان ارز در بازار محدود است و جهش قیمت به بیش از 2100 تومان طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته قیمت ارز تغییر چندانی نداشته و نوسان محدود داشت و به نظر می رسد در صورتی که بار دیگر عرضه ارز محدود شود، تقاضا در بازار آزاد افزایش یافته و قیمت دلار بیشتر خواهد شد و اگر عرضه جدیدی در بازار صورت گیرد قیمت کاهش خواهد یافت.
کشتی آرای با بیان اینکه نیاز به ارز همواره وجود دارد، تصریح کرد: چنین شرایطی با کاهش عرضه ارز قیمت افزایش می یابد، در حال حاضر بازار اندکی ملتهب است و ممکن است در کوتاه مدت این هیجانات از بین برود و قیمت ارز تا حدودی کاهش یابد.
وی ادامه داد: هم اکنون میزان مسافرت های خارجی در اوج خود قرار دارد و با آغاز ماه مهر و کاهش مسافرت ها، میزان تقاضای ارز مسافرتی کاهش یافته و از حجم تقاضاها کاسته خواهد شد که می تواند موجب کاهش قیمت ارز شود.
به گفته وی، با توجه به این مسائل به نظر می رسد افزایش قیمت ناشی از حذف ارز مسافرتی کاهش یافته و نرخ آن به کمتر از 2 هزار تومان برسد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: راه اندازی بورس ارز در شفافیت اطلاعات بسیار موثر خواهد بود و هم می تواند داد و ستدهای ارزی را رصد کند.
وی در خصوص برخی دیدگاه ها مبنی بر اینکه راه اندازی بورس ارز موجب ایجاد انتظارات تورمی می شود، گفت: تجربه بورس سکه نشان می دهد که راه اندازی بورس دربازار اصلی شفافیت اطلاعاتی ایجاد کرده و تاثیر منفی نداشته و گاهی اوقات بر کنترل بازار موثر بوده است.
کشتی آرای تصریح کرد: بورس ارز هم می تواند همانند بورس سکه حالت خودکنترلی بر بازار ارز به وجود بیاورد.
وی گفت: بورس ارز تاثیر منفی بر عملکرد صرافی ها نخواهد داشت و آنها تحت نظر بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه می دهند؛ هم اکنون صرافی ها از بازار، ارز تهیه می کنند که پس از راه اندازی بورس، تغییری در این کار صورت نمی گیرد و آنها می توانند ارز خود را از بازار بورس تهیه کنند.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 591
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران