پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6201 تاریخ : 1391/06/01-00:00:00
,4,
ارمنستان خبرسازی رویترز علیه ایران را تکذیب کرد

ارمنستان خبرسازی رویترز علیه ایران را تکذیب کرد

در حالی که بنگاه خبرپراکنی رویترز مدعی تلاش ایران برای دور زدن تحریمها از طریق ارمنستان شده است مقامات ارمنی به شدت این موضوع را رد کردند.


 
رویترز طی گزارشی مدعی شد ایران درصدد است جای پای خود را در بخش بانکی ارمنستان محکم تر کند تا از این طریق بتواند تحریم های مالی غرب را پشت سر بگذارد.
براساس این گزارش: حضور ایران در کشور همسایه خود، ارمنستان که به دریا راه ندارد و از جمعیت 3/3 میلیون نفری برخوردار است، رو به گسترش است. این در حالی است که غرب تلاش می کند با استفاده از تحریم های بانکی، ایران را تحت فشار قرار دهد.
به ادعای رویترز جای پای محکم ایران در بخش بانکی ارمنستان که دارای روابط تجاری نزدیک با تهران است، می تواند نقش موثری در دور زدن تحریم های غرب و تسهیل پرداخت های مورد نظر ایران ایفا کند.
اما این خبرسازی رویترز دوام چندانی نداشت و بلافاصله پس از انتشار از سوی ارمنستان رد شد.
مقامات ارمنی در واکنش به دروغ پردازی رویترز داشتن هرگونه ارتباط بانکی ممنوعه با ایران را رد کرده اند.
البته رویترز پس از این واکنش قاطع ارمنستان به نقل از دیپلمات های نامعلوم ادعا کرد: علیرغم اینکه ارمنستان داشتن روابط بانکی غیرمجاز با ایران را تکذیب می کند، ایران از تلاش برای گسترش روابط با این کشور ناامید نشده است. مقامات آمریکایی بارها به مقامات ارمنی درخصوص نظارت دقیق تر بر اجرای تحریم ها علیه ایران هشدار داده اند.
گفتنی است مبادلات تجاری ایران با ارمنستان، شامل احداث یک خط لوله نفتی است که به گفته مطبوعات ارمنستان قرار است تا سال 2014 به اتمام برسد. اتمام این پروژه مستلزم انجام برخی مبادلات بانکی دوجانبه است. محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران پیشتر اعلام کرده که حجم مبادلات تجاری سالانه این کشور با ارمنستان حدود یک میلیارد دلار است.
براساس قطعنامه های سازمان ملل، انجام مبادلات با بانک های ایرانی تا جایی که با برنامه هسته ای و موشکی ایران مرتبط نباشد، غیرقانونی نیست. اما غرب با وضع تحریم های یک جانبه سعی دارد در زمینه همه مبادلات مالی ایران با دنیای خارج مشکل آفرینی کند 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران