پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6177 تاریخ : 1391/05/26-00:00:00
,4,
روند صعودی بهای نفت در بازار آسیا ادامه یافت

روند صعودی بهای نفت در بازار آسیا ادامه یافت

در پی کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، نخستین مصرف کننده طلای سیاه در جهان، که باعث شد بهای نفت روز چهارشنبه در بازار نیویورک به بالاترین سطح از نیمه ماه مه برس

به گزارش  بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری فرانسه در معاملات صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ده سنت افزایش، نود و چهار دلار و چهل و سه سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در دوره مشابه نیز سی سنت افزایش یافت و به صد و شانزده دلار و پنجاه و پنج سنت رسید.
جاستین هارپر تحلیلگر آی جی مارکتز در سنگاپور اعلام کرد بهای نفت افزایش یافت زیرا ذخایر نفت خام آمریکا به شدت کاهش یافته و میزان تقاضا به بالاترین سطح در نه ماه گذشته رسیده است.
فیلیپ فیوچرز نیز خاطر نشان کرد نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت به علت تنش ها در خاورمیانه و امید به تدابیر جدید بانک های مرکزی بزرگ برای حمایت از اقتصاد جهانی نیز در افزایش بهای مؤثر بوده است.
، بر اساس آمار هفتگی وزارت انرژی آمریکا که چهارشنبه منتشر شد، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته  منتهی به ده اوت (بیست مرداد) سه میلیون و هفتصد هزار بشکه کاهش یافت و به سیصد و شصت و شش میلیون و دویست هزار بشکه رسید. تحلیلگران کاهش یک میلیون و نهصد هزار بشکه‌ای را پیش بینی کرده بودند.
ذخایر نفت خام آمریکا در دو هفته قبل نیز بیش از ده میلیون بشکه کاهش یافت در صورتی که در اوایل ماه ژوییه به بالاترین سطح در بیست و دو سال گذشته رسیده بود.
ذخایر بنزین آمریکا نیز که در دوره تابستانی سفرهای طولانی با خودرو بسیار مورد توجه قرار می گیرد، بسیار بیشتر از پیش بینی ها کاهش یافت. ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به ده اوت دو میلیون و چهارصد هزار بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران کاهش یک میلیون و هفتصد هزار بشکه ای را پیش بینی کرده بودند.
چهارشنبه در بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با نود سنت افزایش نسبت به روز سه شنبه، نود و چهار دلار و سی و سه سنت خرید و فروش شد که بالاترین سطح از پانزده مه تاکنون بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات بازار نیویورک به نود و چهار دلار و هفتاد سنت رسید.
در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با دو دلار و شانزده سنت افزایش، صد و شانزده دلار و بیست و پنج سنت خرید و فروش شد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران