پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6095 تاریخ : 1391/05/21-00:00:00
,17,
بازار سرمایه، مرجع قیمت گذاری ارز می شود

بازار سرمایه، مرجع قیمت گذاری ارز می شود

مدیر عامل کارگزاری سهم آشنا گفت : با ورود گواهی ارزی صادراتی به بازار سرمایه می توان از ظرفیت های این بازار به طور بهینه استفاده کرد.

به گزارش بانک و صنعت، شهریار شهمیری با اشاره به اینکه معامله گواهی ارزی نیاز وارد کننده ها و صادرکننده را به ارز برطرف می کند، تصریح کرد: با آغاز این معاملات به نوعی بانک اطلاعاتی راه اندازی و تعامل میان صادرکننده ها و وارد کننده ها برقرار می شود.

شهمیری با اشاره به اینکه معامله گواهی ارزی در بورس قدم مثبتی برای آغاز  معاملات ارز به صورت نقدی در بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: با معامله این ابزار جدید مالی، راه برای معاملات آتی ارز هم افزایش می یابد.

مدیر عامل کارگزاری سهم آشنا با اشاره به نهادهای درگیر در فرایند طراحی گواهی ارزی گفت: سازمان بورس، بانک مرکزی و کمیته فقهی بخش های درگیر برای طراحی گواهی ارزی بودند.

وی با تاکید بر اینکه ورود گواهی ارزی به بورس نیازمند همکاری بانک مرکزی بود ، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و با موافقت بانک مرکزی این ابزار جدید به بورس وارد می شود ، ابزاری که بازار سرمایه را به مرجعی برای قیمت گذاری ارز تبدیل می کند.

شهمیری با اشاره به اینکه نرخ ارز در بازار نوسان دارد ، اظهار داشت: با راه اندازی معاملات گواهی ارزی ، سفته بازان هم از بازار ارز حذف می شوند و ارز را به نرخ تعادلی نزدیک می کند.

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا در خصوص تاثیرگذاری معامله گواهی ارزی بر شرکت ها گفت: معامله این اوراق بر نقل و انتقال ها تاثیر می گذارد اما تاثیری روی سودآوری شرکت ها نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از هر چیزی معامله گواهی ارزی بر روی خرید و فروش ارز تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تک نرخی شدن ارز هم اتفاقی است که با معامله گواهی ارزی روی می دهد.

شهمیری با اشاره به مزیت های معامله گواهی ارزی برای بازار سرمایه خاطرنشان کرد: گواهی های ارزی یک ابزار مالی جدید محسوب می شود که به معنی متنوع تر شدن بازار سرمایه است.

وی با تاکید بر اینکه ورود ابزارهای مالی از این دست به بازار سرمایه نقش بورس را در اقتصاد افزایش می دهد، گفت : یکی از مهم ترین مزیت های معامله این گواهی های ارزی در بورس افزایش معاملات در بازار سرمایه است 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران