پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6085 تاریخ : 1391/05/19-00:00:00
,3,
موسسه  مهر باید محلی برای ارتباط  فعالان اقتصادی باشد

دکتر نتاج در دومین همایش شرکای ماندگار تهران بزرگ:

موسسه مهر باید محلی برای ارتباط فعالان اقتصادی باشد

دومین همایش باشگاه مشتریان کلیدی تهران بزرگ باعنوان شرکای ماندگار با حضور مدیر عامل، معاونین دفتر مرکزی ، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و روسای شعب تهرا

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی تهران بزرگ، دکتر نتاج –مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر- در این همایش اظهار داشت : در حال حاضر مشغول ثبت موسسه بعنوان شرکت سهامی عام برای شکل گیری بانک مهر اقتصاد نزد ثبت شرکت ها هستیم و پذیره نویسی را پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی انجام خواهیم داد و بر آورد ما این است که بیش از 120 هزار نفر سهامدار حقیقی به مجموع سهامداران موسسه اضافه خواهد شد و امیدواریم با ورود این تعداد سهامدار در کنار بیش از 9 میلیون سپرده گذار بتوانیم سرمایه ها و سپرده ها را به نحو بهینه بکارگیری نماییم .

وی با اشاره به گستره وسیع اقتصاد کشور ، در خصوص بکارگیری و اجرای بانکداری بدون ربا گفت : در این حوزه   معنای متعارف رقابت ، زیاد موضوعیت ندارد و اصراری که ما بر اجرای قانون بانکداری اسلامی داریم فقط برای خودمان نیست بلکه میخواهیم با کمک همه موسسات پولی و بانکی این قانون را در کشور عملیاتی کنیم .

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر افزود : مهمترین نقصی که در اجرای تحقق بانکداری بدون ربا داریم از جهت قانون نیست بلکه بیشتر در اجرای آن کمبود داریم .

نتاج با اشاره به اینکه در طی 3 سال گذشته در هر سال متوسط بین 700تا 800 هزار فقره تسهیلات به مشتریان پرداخت شده است، خاطر نشان ساخت : 65  درصد از منابع ما در قالب تسهیلات به اقتصاد کشور تزریق می شود و ما دور از صحنه تولید نیستیم چرا که حدود 15 درصد از کل منابع در انواع واحدهای صنعتی مانند صنایع خودرو سازی ، صنایع معدنی و بخصوص پروژه های  نان صنعتی  در کشور بکارگیری شده است .

وی همچنین افزود : موسسه مالی و اعتباری مهر (بانک مهر اقتصاد) باید محلی برای ارتباط و همکاری فعالان اقتصادی با یکدیگر باشد . ما میخواهیم در کنار بانکداری ، این نقشمان را بیشتر ایفا کنیم . محلی باشیم برای عرضه فعالیت شرکتها به یکدیگر و آینده ای را با هم نوید دهیم که بتوانیم در درون بانک خودمان بسیاری از این عرضه و تقاضاهای خدمات اقتصادی را داشته باشیم تا  در نهایت در اقتصاد کشور تقاضا کنندگان خدمات ، نیاز خود را از عرضه کنندگان داخلی کشور فراهم کنند .

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر ادامه داد : اگر بخشی از خود تحریمی های درون کشور را به موقع اصلاح کنیم ، مطمئن باشید مشکلات کمتری خواهیم داشت  و چنانچه قسمتی از سیاستگذاری های پولی (ارزی و ریالی ) درست تدوین شوند در مدت زمان کوتاهی به شرایط مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد .

حجت الاسلام رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از سخنرانان این همایش با اشاره به صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برنامه دشمن برای حوزه اقتصادی ایران گفت : جنگ اقتصادی تجهیزات و نیروهای خاصی لازم دارد. سرمایه گذران و کسانی که قرار است این سرمایه ها را مدیریت کنند جزو نیروهای مقابله کننده با دشمن هستند .

وی افزود امروزه اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ و نیروی مقاومتی دارد و مجموعه ای مانند موسسه مهر که ترکیبی از نیروهای معتقد به نظام و دارای شاخصهای ارزشی  هستند می توانند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

حمید رضا نجف پور معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه در ادامه همایش، ضمن ارائه گزارشی از باشگاه مشتریان کلیدی ، اهداف برگزاری این همایش در کشور را حفظ ارتقاء و ارزش مشتریان ، تقویت فرهنگ مشتری مداری ، قدردانی و تقدیر از مشتریان ، شناسایی و درک بهتر نیازهاو انتظارت و معرفی خدمات و محصولات خاص عنوان کرد و گفت : ماموریت و چشم انداز موسسه در افق سال 1395 این است که بانکی پیشرو در ارائه خدمات و محصولات نوین بانکداری اسلامی در کشور باشیم .

وی با اشاره به روند رشد سپرده ها ، سرمایه فعلی ، تعداد و مبلغ تسهیلات اعطلایی در کشور از آغاز فعالیت موسسه تا کنون افزود : با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، از دیر باز رویکرد ما توجه به تولید داخلی نیز بوده و در سال 91 در حوزه تولید و بخشهای گوناگون حجم تسهیلات اعطایی را افزایش داده ایم .

نجف پور ضمن اعلام پرداخت بیش از 204 میلیارد تومان سود قطعی به سپرده گذاران از سال 86 تا 89 گفت : در حالی که مدل عملی که بتواند بانکها را به درستی هدایت کند تا عقود شرعی را صحیح پیاده کنند وجود نداشته ،  ما با کار مهندسی و پژوهشی توانستیم  یک مدل را تهیه و پیاده سازی کنیم که در سالهای اخیر به ما کمک کرد گامهای خوبی در این عرصه برداریم . این مدل به ما میگوید پیاده سازی بانکداری اسلامی الزاماتی دارد و آن هم منطبق بودن تمام عملیات با موازین شرعی است .

وی در ادامه افزود : باشگاه مشتریان کلیدی در بانک مهر اقتصاد با این رویکرد وجود دارد که توجه خود را به مشتری، اصالت گرایانه داشته باشد نه ابزار انگارانه . همه عزیزان میدانند اگر نگاه ما به مشتری ابزاری باشد ، او نیز به بانک نگاه ابزاری خواهد داشت .

محمود همت آبادی مدیر کل امور شعب تهران بزرگ بعنوان میزبان ، نیز ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین،  با اشاره به فعال بودن بخش زیادی از صنایع تولیدی در تهران بزرگ گفت : قلب مالی و اقتصادی کشور در تهران می تپد و  ما نیز با درک اهمیت این بخش از بازار، با داشتن بیش از 700 هزار نفر مشتری ، برنامه ویژه ای برای توسعه قابلیتها و توانمندیهای خود در تهران بزرگ داریم .

وی ضمن اشاره به مطالعه بازار بانکی تهران در پنج سال اخیر با همکاری مدیران ارشد و مشاورین دفتر مرکزی افزود : این تحقیقات علمی درک بسیار عمیقی در خصوص نیازها و انتظارات مشتریان کلیدی ایجاد کرده است و با استفاده از این اطلاعات تغییراتی نیز در سیستم شعب ، روشهای ارائه خدمات به مشتریان و سبد محصولات  ایجاد شده و یا در دست تهیه می باشد .

همت آبادی در ادامه گفت : مشتریان کلیدی تهران بزرگ، نقش اصلی و محوری را در تحقق اهداف و راهبردهای کلان موسسه ایفا می کنند و ما خود را مکلف می دانیم که با نگاه ویژه نسبت به شناسایی و رفع نیازهای این گروه از مشتریان اقدام نماییم .

در ادامه همایش مهندس تهرانی صفا مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی بعنوان نماینده مدعوین همایش با ابراز خرسندی از آغاز همکاری با موسسه و نوید مقاومت فرزندان انقلاب در بخشهای مختلف صنعت گفت : مسائل تحریم و حکمهایی که از آن سوی مرزها صادر می شود بطور قطع هیچگونه تردیدی در اراده و ایستادگی این فرزندان بوجود نخواهد آورد و ادامه فعالیت آنها همواره با استواری هرچه بیشتر ادامه پیدا می کند .

وی ضمن ارائه آمار تولیدات پتروشیمی در قبل و بعد از انقلاب در ایران اسلامی افزود : موتور محرک این صنعت بانکها هستند . بانکها باید به واقع در خدمت صنعت باشند .اگر این اتفاق بیفتد به عنوان صنعت مادر قطعا صنایع پایین دستی نیز شکوفا خواهند شد و شاهد رونق اقتصادی در بخشهای مختلف مانند نیروی کار و ارزش افزوده ای که در این صنعت وجود دارد خواهیم بود .

تهرانی صفا با اشاره به صادرات حدود 15 میلیون تن از محصولات پتروشیمی از ایران به سراسر دنیا افزود : موسسه مهر که در آینده به بانک مهر اقتصاد تبدیل خواهد شد می تواند نقش تعیین کننده ای در این صنعت داشته باشد .   

لازم به توضیح است در این همایش آقای عبدالهی معاون امنیتی وزیر کشور ، آقای براتلو معاون استاندار تهران ، آقای نایبی فرماندار تهران ، آقای دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و تعدادی از ورزشکاران نیز حضور داشتند 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران