پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6064 تاریخ : 1391/05/17-00:00:00
,22,
همایش سرمایه گذاران خارجی در گیلان برگزار می شود

همایش سرمایه گذاران خارجی در گیلان برگزار می شود

نشست خبری مهندس سعادتی استاندار گیلان پیرامون همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان برگزار شد .

در این نشست خبری مهندس سعادتی برگزاری همایش سرمایه گذاری گیلان را رویدادی بزرگ در حوزه سرمایه گذاری گیلان عنوان نمود و افزود : نخستین همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان با هدف معرفی قابلیت های سرمایه گذاری استان و تمهید شرایط و بستر لازم برای مذاکرات مستقیم بین سرمایه گذاران و فناوران ، صاحبان صنایع و دارندگان ایده های کسب و کار و همچنین بستن تفاهم نامه برای طرح های به نتیجه رسیده در مورخ 15 و 16 مهرماه سال جاری در مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار برگزار خواهد شد .
وی بهره گیری از توانمندیها بین المللی ،کشوری و استانی را در جهت رشد و توسعه گیلان از جمله اولویتهای مهم استان برشمرد و افزود : استان گیلان از ظرفیت و توانمندیهای بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعدادها و توانمندیها در جهت رشد و توسعه استان گام برداریم .
استاندار گیلان اظهار داشت : با توجه به موقعیت فعلی کشور و شرایط کنونی تحریم ها  برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری گیلان تاثیرات خوبی را در ابعاد مختلف بین المللی ، جهانی و منطقه ای خواهد داشت .
مهندس سعادتی با بیان اینکه تاکنون حضور 50 سرمایه گذار خارجی در همایش بین المللی سرمایه گذاری گیلان قطعی شده است افزود : مطمئناً با توجه به ظرفیت و توانمندی های ایجاد گردیده در بخش های مختلف این تعداد سرمایه گذار به چندین برابر افزایش خواهد یافت .
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود ارتقای قدرت رقابت پذیری ، تولید ثروت ، رفاه و عدالت اجتماعی را از جمله اهداف مهم برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری گیلان برشمرد و افزود : تاکنون 100 طرح مهم و اساسی در زمینه های صنعتی ، گردشگری ،منطقه آزاد و تجاری و توسعه بنادر ، شیلات و کشاورزی و ... آماده گردیده و به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد .
استاندار گیلان اظهار داشت : سرمایه گذاران بخش خصوصی ، بانکهای دولتی و خصوصی ، شرکت های بیمه ، صندوق های سرمایه گذاری ، صندوق های پژوهش و فناوری ، کارآفرینان و فناوران بنگاههای اقتصادی و ... از جمله مخاطبینی به شمار می روند که در این همایش شرکت خواهند نمود .
مهندس سعادتی تصریح کرد : از 370 طرح ارائه گردیده 100 طرح اساسی و مهم به ارزش 3000 میلیارد تومان تاکنون آماده و معرفی گریده که این طرح ها ظرفیت اشتغالزایی 5500 نفر را به صورت مستقیم و 10 تا 12 هزار نفر را به صورت غیرمستقیم ایجاد خواهد نمود .
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت طرح های آماده گردیده برای این همایش افزود : طرح های آماده گردیده در پیشرفت ،آبادانی و اشتغال استان نقش تاثیر گذاری را ایفاء خواد نمود و تحولات اساسی و زیربنایی را در بخش های مختلف استان ایجاد می نماید.
نماینده عالی دولت در گیلان ، انتقال تکنولوژی جدید توسط سرمایه گذاران ، ایجاد اشتغال گسترده و پایدار ، استفاده از منابع مالی داخلی و خارجی جهت توسعه استان ، بهره گیری از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج از کشور را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود : باید با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و خارجی در جهت رشد و توسعه استان گام برداریم .
.وی اظهار داشت : در بخش مدیریت اجرایی همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان کمیته های اجرایی 8 گانه شامل کمیته استقبال و اسکان ، تبلیغات و اطلاع رسانی ، حفاظت و امنیت ، مراسم اصلی و پانلها ، حمل و نقل ، امور بین الملل ، خدمات سرمایه گذاری و کمیته برگزاری نمایشگاه و همچنین کارگروههای تخصصی چهار گانه شامل صنعت و انرژی ، کشاورزی ، گردشگری و امور زیر بنایی در جهت برگزاری همایش تشکیل گردیده است . 
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب مقاوم دوم استان در جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت : 213 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی سال گذشته در گیلان صورت پذیرفته است .
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : با وجود تحریم ها ، سرمایه گذاری خارجی در ایران در سال گذشته با 14 درصد رشد به 4 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید که از این میزان،  استان گیلان با جذب 213 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی بدون احتساب نفت و گاز مقام دوم را در کشور بدست آورد .

گفتنی است وبگاه همایش سرمایه گذاری بین المللی گیلان به نشانی www.giif2012.ir  به سه زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی مهیا شده و علاقمندان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای حضور در این همایش می توانند از طریق وبگاه مذکور برای ثبت نام اقدام نمایند  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران