پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 604 تاریخ : 1390/04/06-00:00:00
,15,
مصرف محتوای اینترنت در خاور میانه ، تولید در آمریکا و اروپا

موبایل و کامپیوتر؛

مصرف محتوای اینترنت در خاور میانه ، تولید در آمریکا و اروپا

در حالی که کشورهای آمریکایی و اروپایی بخش عمده محتوای موجود در اینترنت را تولید می کنند، کشورهای خاورمیانه در این زمینه ضعف جدی دارند.

 به گزارش شبکه تحلیلی ،خبری بانک و صنعت، این کم کاری و کوتاهی باعث شده تا غرب بر اینترنت مسلط شده و افکار و محتوای تولید شده توسط خود را به دیگر کاربران اینترنت با فرهنگها و نگرش های متفاوت بقبولاند و به نوعی آنان را مرعوب کند.
بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط گوگل، کاربران خاورمیانه ای این سایت هر روز تنها 120 میلیون عمل جستجو انجام می دهند که در مقایسه با 4 میلیارد جستجوی روزانه جهانی در این سایت رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود و با جمعیت و استعدادهای بالقوه خاورمیانه هم همخوانی ندارد.
با توجه به اینکه بیش از 80 میلیون نفر از مردم خاورمیانه کاربر اینترنت هستند این رقم نشانگر سطح پایین استفاده از جستجوگرهای اینترنتی برای دسترسی به اطلاعات در خاورمیانه است. بر اساس آمار شعبه خاورمیانه ای گوگل، تعداد کاربران خاورمیانه ای وب سایت یوتویب هم روزانه 120 میلیون نفر است. این رقم در جهان روزانه 3 میلیارد نفر است.
نکته جالب آن است که بیشترین آمار مربوط به مشاهده یوتیوب بر روی موبایل در خاورمیانه مربوط به عربستان سعودی است که قوانین اجتماعی بسیار سختگیرانه‌ای نیز دارد. بر اساس آمار شرکت سیسکو تا سال 2015 بیش از 90 درصد از محتوای اینترنت در قالب ویدیو خواهد بود.
نکته جالب دیگر در مورد محتوای اینترنت در خاورمیانه آن است که 35 درصد از محتوای تولید شده توسط کاربران در این بخش از جهان مربوط به مجامع آنلاین یا فوروم های تحت وب است که کاربران در انها اظهارنظر می کنند. این رقم در سطح جهان تنها 2 تا 4 درصد است. این بدان معناست که پتانسیل خوبی برای تولید محتوا در خاورمیانه وجود دارد اما به درستی از آن استفاده نمی شود.
کم توجهی به مقوله تجارت الکترونیک نیز باعث ضعف اینترنت در خاورمیانه شده است. این پدیده در منطقه جدید است و موانع زیادی بر سر راه آن وجود دارد. حال آنکه مشکلات بر سر راه تجارت الکترونیک 10 سال قبل در آمریکا و اروپا رفع شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 465
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران