پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6019 تاریخ : 1391/05/14-00:00:00
,6,
تیبای هاچ بک  و وانت 151 وارد بازار می شود

تیبای هاچ بک و وانت 151 وارد بازار می شود

وی با تشریح آخرین جزییات از تخصیص وام هزار میلیارد تومانی بانک ها به این شرکت، از چشم انداز سودآوری‌های "خساپا" در سال مالی جاری رونمایی کرد

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، به زودی تیبای هاچ بک و وانت 151 تولید این شرکت خودروسازی وارد بازار می شود.

به گزارش بانک و صنعت، حسن امیری هنزکی با اشاره به ابلاغیه کارگروه حمایت از تولید به بانک مرکزی برای تخصیص تسهیلات هزار میلیارد تومانی از سوی بانک های عامل، اظهار داشت: در حال حاضر نامه مذکور به دست سایپا رسیده و پیگیری ها برای نحوه تعامل و چگونگی ارایه این تسهیلات با بانک های عامل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص وام هزار میلیارد تومانی به معنای کمک بلاعوض یا تسهیلات ارزان قیمت نیست، تصریح کرد: این منابع به گروه سایپا اجازه می دهد تا خارج از حدود و سقف های اعتباری سابق، بتواند از تسهیلات به شکل مناسبی بهره مند شود که نحوه استفاده از این ظرفیت به توافق های صورت گرفته با بانک های عامل بستگی خواهد داشت.

*هدف از تخصیص تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان پرسشی بود که وی در پاسخ گفت: رشد طولی و عرضی خودروسازان و افزایش تیراژ تولید در سال های گذشته باعث شد تا روند افزایش سرمایه آنها متوقف و با تضعیف نقدینگی در گردش مواجه شوند که به هر ترتیب مصوبه جدید کارگروه حمایت از تولید اجازه خواهد داد خودروسازها خارج از سقف های قبلی بتوانند از این منابع بهره مند شوند.

این مقام مسئول راجع به کم و کیف ابلاغیه کارگروه حمایت از تولید خاطر نشان کرد: صحبت درباره نحوه باز پرداخت اقساط تسهیلات یا نرخ بهره دریافتی بانک ها به نحوه تعامل با بانک های عامل بستگی داشته که تا این لحظه نامشخص است.

در مجموع مصوبه کارگروه تولید بر تخصیص 60 درصد از این تسهیلات به قطعه سازان تابعه شرکت یا شرکت های مستقل خصوصی تأکید داشته که می تواند فشار های ناشی از نقدینگی مورد نیاز آنها را تسهیل نماید.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران