پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6017 تاریخ : 1391/05/12-00:00:00
,8,
آغاز به کار انجمن علمی بیمه و ریسک

آغاز به کار انجمن علمی بیمه و ریسک

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به لزوم کمک به پژوهش و دانش‌افزایی در صنعت بیمه، با معرفی اعضای هیئت مؤسس از آغاز به کار انجمن علمی بیمه و ریسک خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به  نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، اولین نشست بررسی و راه‌اندازی "انجمن علمی بیمه و ریسک" کشور در محل پژوهشکده بیمه با حضور اعضای هیئت مؤسس این انجمن برگزار شد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده بیمه، با اشاره به "بیمه"، به عنوان محصولی مدرن و پیچیده که کارکردهای بسیار مهمی دارد، گفت: چهار کارکرد اصلی برای بیمه متصور است، که اولین کارکرد آن "ایجاد امنیت و آرامش در زندگی" است.

مهدوی سایر کارکردهای صنعت بیمه را "افزایش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصاد"، و بهبود ریسک یا مدیریت ریسک" توزیع عادلانه ریسک دانست که در الگوی ایرانی – اسلامی اقتصاد از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه تقاضای بیمه در کشور حدود یک دهم تقاضای جهانی است، گفت: سرانه بیمه در دنیا در سال گذشته حدود 630 دلار بوده در حالی که در کشور ما با وجود منابع فراوان کمتر از 60 دلار بوده است.

رئیس پژوهشکده بیمه اضافه‌کرد: متوسط تقاضای بیمه عمر در ایران حدود 5 دلار است در حالی که سرانه تقاضای بیمه عمر در دنیا حدود 340 دلار است.

وی افزود: در دنیا بیش از 7 درصد تولید ناخالص داخلی صرف تقاضای بیمه به صورت خرد می‌شود در حالی که در کشور ما این رقم حدود 1.3 درصد از سبد مصرفی خانوار را تشکیل می‌دهد 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران