پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6006 تاریخ : 1391/05/12-00:00:00
,5,
2 میلیارد بشکه حجم ذخایر نفت خام دریای خزر

2 میلیارد بشکه حجم ذخایر نفت خام دریای خزر

مدیرعامل شرکت نفت خزر با تشریح جزئیات بیشتر از اکتشافات نفتی ایران در دریای خزر از آغاز شمارش معکوس برای حفاری دومین چاه توصیفی در این منطقه خبر داد.

 

به گزارش بانک و صنعت، علی اصولی درباره آخرین وضعیت فعالیت های اکتشافی ایران در دریای خزر، گفت: پس از حفاری اولین چاه اکتشافی و کشف ذخایر جدید نفت خام و گاز طبیعی، به زودی دومین حلقه چاه توصیفی در دریای خزر توسط سکوی نیمه شناور امیرکبیر حفاری می شود.مدیرعامل شرکت نفت خزر با اعلام اینکه در حال حاضر مقدمات و بسترسازی برای حفاری دومین حلقه چاه توصیفی در دریای خزر در حال انجام است، تصریح کرد: برای حفاری دومین حلقه چاه باید یکسری مواد و کالا تامین شود که تاکنون تمامی مواد مورد نیاز برای حفاری دومین حلقه چاه توصیفی به طور کامل تأمین شده است.
این مقام مسئول همچنین از به پایان رسیدن تعمیرات اساسی برخی ماشین آلات و تجهیزات سکوی حفاری نیمه شناور امیرکبیر خبر داد.
وی درباره زمان بندی آغاز عملیات حفاری دومین چاه توسط سکوی نیمه شناور امیرکبیر، توضیح داد: پیش بینی می شود تا چند هفته آینده این حفاری در آبهای عمیق دریای خزر آغاز شود و دستور آغاز حفاری چاه دوم توصیفی به شرکت حفاری شمال به عنوان پیمانکار ابلاغ شده است.
اصولی، در خصوص جزئیات حجم ذخایر و کیفیت نفت خام کشف شده در دریای خزر، گفت: براساس مطالعات انجام گرفته و با حفاری چاه اول اکتشافی حجم ذخایر نفت خام در جای کشف شده حدود 2میلیارد بشکه برآورد می شود .

نگاه: این میدان نفتی عظیم و ایجاد یا سایت بزرگ در احمد آباد رودسر ، می تواند زمینه اشتغال بسیار مهمی برای مردم استان گیلان به خصوص اهالی شرق استان باشد ، مشروط بر آنکه انواع نیرو حتی در سطح کارمند و کارگر و امثال آن را از استانهای دیگر و مناطق همجوار وارد نکنند.

نمایندگان مردم استان گیلان و غرب مازندران و نیز مسئولان اجرایی دو استان باید از هم اکنون کنترل و نظارت داشته باشند و مذاکرات لازم را با مسئولان وزارت نفت انجام دهند.

ایجاد این میدان ها و انتقال مواد سوختی همانگونه که برای مردم عسلویه اتفاق افتاد ه است، مشکلات عدیده ای را برای اهالی به وجود می آورد ، از این رو مردمی که مشکلات و آلودگی ها را تحمل می کنند، باید بهره هم از مواهب آن داشته باشند.              



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران