پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519753 تاریخ : 1399/06/29-17:07:47
,6,
60 هزار خودروی ناقص به زودی تکمیل و تحویل مشتری می شود

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو:

60 هزار خودروی ناقص به زودی تکمیل و تحویل مشتری می شود

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: با تعامل گمرک و ترخیص محموله های باقی مانده، به زودی حدود 60 هزار دستگاه خودروی ناقص مانده دو خودروساز بزرگ کشور تکمیل شده و به دست مشتریان خواهد رسید.

به گزارش بانک و صنعت، مازیار بیگلو افزود: در ماه های گذشته گمرک نهایت همکاری را با قطعه سازان و خودروسازان داشته و به تازگی برای70 درصد محموله هایی که تخصیص ارز از بانک مرکزی گرفته اما هنوز تامین ارز نشده اند، اجاره ترخیص داده است.

وی بیان داشت: ترخیص بقیه 30 درصد محموله ها نیز پس از تامین شدن کامل ارز انجام می شود.

به گفته این مقام صنفی، بانک مرکزی پس از دو سال و نیم با گزینه «بدون انتقال ارز» مورد درخواست قطعه سازان و واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز بدون ذکر منشا ارز موافقت کرد و این موضوع می تواند گشایش های زیادی در کار قطعه سازان و خودروسازان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بین 300 تا 400 میلیون دلار مواد اولیه، قطعات استاندارد و تجهیزات مورد نیاز دو خودروساز بزرگ کشور در گمرکات دپو شده باشد.

بیگلو با اشاره به دپوی بیش از 100 هزار دستگاه خودروی ناقص ایران خودرو و سایپا، ادامه داد: برآورد می شود با ترخیص این محموله ها بین 50 تا 60 هزار دستگاه از خودروها کامل و تجاری سازی شده و به دست مشتریان برسد.

وی بیان داشت: با این همکاری گمرک که از حدود سه هفته پیش و در تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور آغاز شده، عمده قطعات کسری خودروسازان که بیشتر قطعات الکترونیکی و مواد اولیه است که ساخت داخل ندارند، در حال ترخیص است.

پیشتر مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرک با بیان اینکه 85 درصد از 3.5 میلیون تن کالای غیراساسی موجود در انبارهای بنادر شامل مواد اولیه تولیدی ها و مربوط به پروژه های ملی مانند قطعات خودرو می شود، تاکیدکرد: با توجه به درخواست سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، قطعات خودرو بدون تخصیص ارز ترجیحی و بدون ارائه کد رهگیری کالا، ترخیص شده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران