پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 462959 تاریخ : 1398/01/28-15:33:33
,5,22,
60 میلیون مترمکعب از سیلاب‌های اخیر در سدهای هرمزگان ذخیره شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان

60 میلیون مترمکعب از سیلاب‌های اخیر در سدهای هرمزگان ذخیره شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان از مهار 60 میلیون مترمکعب آورد سیلاب اخیر توسط سدهای استان خبر داد و گفت: سدهای شمیل و نیان، استقلال و جگین در هرمزگان در حال‌حاضر توانایی ذخیره 250 میلیون مترمکعب دیگر را دارا هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، هوشنگ ملایی حجم سامانه بارشی 24 و 25 فروردین‌ماه در استان را بی‌سابقه دانست و افزود: ورودی 11.5 میلیون مترمکعب به سدهای شمیل و نیان بر اثر بارندگی‌های اخیر، حجم کنونی مخزن این سد را به 62 میلیون متر مکعب معادل 63 درصد افزایش داده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت سد شمیل و نیان که از سدهای تامین‌کننده آب شرب استان به‌شمار می‌آیند 98 میلیون متر مکعب است و هنوز 37 درصد مخزن این سد خالی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به پایداری و ایمنی سدهای استان اظهار کرد: چهار سد استان از لحاظ وضعیت ایمنی و پایداری در شرایط مناسبی هستند و بازرسی‌های میدانی و پایش مستمر رفتار سدها به‌صورت روزانه کنترل می‌شود.
ملایی اضافه کرد: با توجه به آماده‌باش توسط مدیریت بحران استان به جهت بارش‌ها در روزهای 24 الی 25 فروردین‌ماه، تمهیدات لازم از قبیل لایروبی، احداث دیواره حفاظتی و هدایت سیل به‌منظور مدیریت و کنترل سیلاب‌ها انجام شده و خوشبختانه حجم سیل که در برخی از رودخانه‌ها به بیش از 1500 متر مکعب در ثانیه رسید، با کمترین خسارت کنترل شد.
وی به آمادگی کامل مجموعه سدهای مخزنی استان اشاره کرد و گفت: در صورت وقوع مجدد بارندگی و سیلاب با توجه به تدابیر اندیشیده شده و ظرفیت خالی سدهای استان که بالغ بر 250 میلیون متر مکعب است، آمادگی کامل در سدهای مخزنی در حال بهره‌برداری استان جهت ذخیره و کنترل سیلاب وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تصریح کرد: بر اساس اعلام ایستگاه شاخص شبکه سنجش استان، میزان بارش در فروردین‌ماه سال جاری تاکنون 84.1 میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته و دوره بلندمدت به ترتیب حدود 403 و 48 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: ایستگاه‌های فین و زمین‌سنگ به ترتیب با 171 و 120 میلی‌متر بارش در شهرستان‌های بندرعباس و بشاگرد و ایستگاه شیخ عالی با 95 میلی‌متر در حوزه شهرستان حاجی‌آباد بیشترین بارش را به ثبت رسانده و کمترین بارش با یک میلی‌متر در ایستگاه چ‍مپه شهرستان بندرلنگه گزارش شده است.
ملایی اضافه کرد: از نطر پراکنش بارش در شهرستان‌های استان هرمزگان، شهرستان بندرخمیر با 84.5  میلی‌متر و قشم با 58.3 میلی‌متر بارش و حاجی‌آباد با 56.6 میلی‌متر بیشترین و در شهرستان‌های ابوموسی و پارسیان با 2.1 و 3.8 میلی‌متر کمترین میزان بارش به ثبت رسیده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران