پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282479 تاریخ : 1396/05/14-12:54:20
,16,17,
60 درصد عملیات اجرایی راه‌آهن‌ برقی تهران- مشهد با توان داخلی انجام می‌شود

60 درصد عملیات اجرایی راه‌آهن‌ برقی تهران- مشهد با توان داخلی انجام می‌شود

معاون فنی و امور زیربنایی را‌ه‌آهن گفت : طبق توافق با طرف چینی در قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد بیش از 60 درصد پروژه با تاکید بر توان داخلی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی با اشاره به امضای قرارداد برقی سازی راه‌ آهن تهران-مشهد گفت: در بخش امور قراردادی، بر اساس امضای قرارداد اصلی که روز گذشته منعقد شد، قرارداد سه جانبه‌ای با شرکت‌های داخلی و طرف خارجی نیز قابلیت امضا پیدا می‌کند و امیدواریم بحث قرارداد سه جانبه مربوط به لوکوموتیو نیز تا ماه آینده نهایی شود.

معاون شرکت راه‌آهن در ادامه به مباحث تامین مالی این پروژه اشاره کرد و گفت : با نهایی شدن قرارداد تسهیلات ، ایران باید 15 درصد حق کارفرمایی را به عنوان پیش پرداخت در دو قسط پرداخت کند و طبق آن ، نامه درخواست این مبلغ از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود.
یزدانی از آغاز فعالیت اجرایی شرکت چینی در پروژه پس از پرداخت اولین قسط از سوی ایران خبر داد و گفت : امیدواریم سازمان برنامه و بودجه درخواست شرکت راه‌آهن را با سرعت پیگیری کند.
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به امور مهندسی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد گفت : برای مدیریت زمان، از چند هفته‌ قبل قراردادی با یک شرکت مهندسی مشاور داخلی و خارجی منعقد و ابلاغ کردیم که طبق آن شرکت طرف قرارداد کار برداشت و تراکم سنجی در راستای ارتقای مسیر از حد فاصل نیشابور تا مشهد را شروع کرده است.
وی همچنین از توافق با طرف چینی در طراحی شبکه بالادستی این پروژه خبر داد و گفت: در موضوع اصلی پروژه برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد یعنی مباحث مربوط به تامین توان و خطوط انتقال، یکسری اقدامات مطالعاتی و شبیه سازی رخ داده است.
وی با توجه به اهمیت مدیریت پروژه اظهار داشت: دستورالعمل‌ها و چارچوب‌ها برای مدیریت پروژه‌ای در این سطح و عظمت تهیه و حتی به طرف چینی هم ابلاغ و همچنین نرم افزاری که باید برای مدیریت پروژه استفاده شود نیز تعیین شده است،
یزدانی با اشاره به اهمیت تهیه آرشیو الکترونیکی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد گفت: اولین پروژه بزرگ کشور است که در خصوص برقی کردن حتما نیاز داریم تجارب حاصل از این پروژه را برای برقی کردن مسیر گرمسار-اینچه برون استفاده شود.
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به چالش‌های بخش اجرایی این پروژه گفت: این مسیر به دلیل اینکه یک مسیر دو خطه با ترافیک بالایی است و هر 15 دقیقه یک قطار اعزامی دارد، لذا فعالیت بر روی این پروژه بسیار سخت است باید در کمترین زمان خط را مسدود کنیم و با استفاده از روش‌های مکانیزه عملیات اجرایی را انجام دهیم. 
تمام فناوری‌های روز دنیا بررسی شده و امیدواریم با در اختیار گرفتن ماشین آلات مکانیزه در ایران، عملیات برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد به روش مکانیزه انجام شود. 
وی با بیان اینکه «رقم دقیق قرارداد 1.7 میلیارد دلار و سهم ایران 200 میلیون دلار و 1.5 میلیارد دلار هم سهم مشارکت طرف خارجی است.» گفت: در تمام بخش‌ها شرکت‌های ایرانی مشارکت دارند و طبق توافق با طرف چینی بیش از 60 درصد پروژه با تاکید بر توان داخلی انجام می‌شود.
یزدانی در پایان یادآور شد: سرعت بهره برداری 200 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است که علاوه بر بهبود زمان سرفاصله، باعث افزایش سرعت سیر به کاهش زمان مسیر تهران - مشهد به کمتر از 6 ساعت می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران