پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 411059 تاریخ : 1397/08/15-17:34:41
,5,
6 ماه مهلت برای معافیت موقت تحریم نفتی در نظر گرفته شده است

8 کشور معاف از تحریم های نفتی ایران مشخص شدند

6 ماه مهلت برای معافیت موقت تحریم نفتی در نظر گرفته شده است

چین در میان کشورهایی است که 6 ماه از تحریم های نفتی امریکا علیه ایران معاف شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دولت ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که چین به همراه 7 کشور دیگر از تحریم های ایالات متحده در مورد واردات نفت ایران به مدت شش ماه معاف خواهند بود. فایننشال تایمز درباره این 8 کشور معاف از واردات نفت ایران گزارشی منتشر کرده است.

علاوه بر چین، هفت کشور دیگر شامل یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه می شوند. این معافیت به این کشورها اجازه می دهد که واردات محدودی از نفت ایران به مدت شش ماه دیگر داشته باشند. دو کشور از میان این 8 کشور میزان واردات نفت از ایران را طی همین هفته به صفر کاهش دادند. 20 کشور دیگر واردات از ایران را پیش از تحریم های امریکا متوقف کرده بودند. به این ترتیب تهران از 2.5 میلیارد دلار درآمد نفتی محروم شده است.

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران از فهرست تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا حذف شده است و به خریدهای خود از ایران ادامه خواهد داد. هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد این کشور از حقوق مشروع و قانونی اش برای استمرار معاملات تجاری با ایران و برای حراست از فعالیت شرکت های چینی در ارتباط با ایران حفاظت خواهد کرد. او از اینکه آمریکا برجام را نقض کرده و تحریم ها را بازگردانده است ابراز تاسف کرد و گفت که جامعه بین المللی و کشورهای جهان مخالف تصمیم ها و اقدامات یکجانبه هستند و با این تحریم ها موافق نیستند و باید به برجام پایبندی نشان داد. چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است و روزانه حدود 650 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند که معادل 7 درصد از مجموع واردات این کشور است.

به گزارش فایننشال تایمز، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا روز دوشنبه اعلام کرد: ما این روند را ادامه می دهیم تا تمام کشورها واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

پومپئو گفت: ایالات متحده تحریم های شدید را با هدف متقاعد کرد تهران برای خروج از مسیر فعلی یا درهم شکستن اقتصادش ادامه می دهد.

همین طور که پومپئو در این باره صحبت می کرد، استیون منوچین، وزیر خزانه داری امریکا هم اعلام کرد: تجدید تحریم ها مربوط به انرژی، بانک ها، حمل و نقل و کشتی سازی می شود.

منوچین گفت: بزرگترین اقدام تا به امروز توسط وزارت خزانه داری امریکا انجام شده که شامل تحریم 700 هدف که شامل 50 بانک ایرانی و شعبه های خارجی آنها و شرکت های تابعه داخلی است.

این تحریم ها در ادامه خروج ترامپ از برجام که سال 2015 به امضا رسیده بود، اعمال شده است. کشورهای اروپایی و چین همچنین در توافق هسته ای با ایران باقی مانده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران