پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5979 تاریخ : 1391/05/10-00:00:00
,13,
 پیاز  تا 20 روز دیگر ارزان می شود

رئیس اتحادیه:

پیاز تا 20 روز دیگر ارزان می شود

پیاز تا 2 هفته دیگر ارزان می شود. دلیل گرانی بی انضباطی در کشت است

به گزارش بانک و صنعت: حسین مهاجران رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران در حالی خبر از ارزانی پیاز و بی انضباطی و کمبود تولید می دهد که اخیراً به دلیل سوء مدیریت، 20 هزار تن پیاز در دزفول از بین رفته است. قیمت پیاز در حال حاضر در سبزی و میوه فروشی های سطح شهر کیلویی 1400 تومان است. به گزارش مهر، فعالان بخش میوه و تره بار عامل اصلی افزایش قیمت پیاز را کاهش تولید پیاز نسبت به سال گذشته عنوان و علت این کاهش تولید را کم آبی برخی مناطق ذکر می کنند.
مهاجران، درباره علت گرانی پیاز گفت: در هر فصلی که تولید محصولات کشاورزی به قیمت تمام شده خریداری نشود و کشاورزان ضرر و زیان کنند سال بعد کشاورز آن محصول را کشت نمی کند.
وی افزود: در حال حاضر دلیل گرانی پیاز کاهش کشت در فلاورجان اصفهان است، چرا که در دو سال گذشته قیمت تمام شده پیاز 127 تومان بود اما به قیمت 90 تومان فروخته می شد.
مهاجران گفت: الان پیاز دورود لرستان و پیاز فلاورجان به بازار تزریق می شود اما طی 20 روز آینده که پیاز قرمز بناب و آذربایجان به بازار بیاید قیمت ها متعادل می شود.
امحای 20 هزار تن پیاز
عباس پاپی زاده سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مهر با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه پیاز، اظهار داشت: متأسفانه دولت پیاز را کیلویی 105 تومان از کشاورزان خریداری می کند در حالی که قیمت تمام شده این محصول بیش از 200 تومان است.
نماینده منتخب مردم دزفول در مجلس گفت: چند روز گذشته در دزفول حداقل 20 هزار تن پیاز با اهمال برخی از مسئولان با این روش از بین رفته است.
وی با تأکید بر اینکه نباید چنین اتفاقاتی در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده اند، رخ دهد، از پیگیری این مسئله در مجلس خبر داد.
از سوی دیگر سازمان تعاون روستایی در واکنش به اظهارات این نماینده مجلس اعلام کرد: در مورد امحای 20 هزار تن پیاز در دزفول لازم به توضیح است که کل محصول خریداری شده در شهرستان دزفول کمتر از 12 هزار تن بوده است که تماماً طبق مقررات فروش رفته و چنانچه محصولی امحا شده است، مربوط به دولت نمی باشد 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 377
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران