پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5971 تاریخ : 1391/05/09-00:00:00
,22,
گیلان کمبود مرغ ندارد، مدیریت توزیع اصلاح شود

گیلان کمبود مرغ ندارد، مدیریت توزیع اصلاح شود

استان گیلان با صدها واحد تولید مرغ گوشتی با توجه به جمعیت 2 میلیون و 400 هزار نفری خود هرگز کمبود مرغ نداشته و ندارد، اما آنچه در هفته های اخیر در این استان در زمینه مرغ مشکل ز

مهندس جعفر علیزاده یکی از سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت:  اگر از همان ابتدای کمبود مرغ در کشور به علت دان و کاهش تولید ، مدیریت درستی بر توزیع این کالا حاکم بود، مردم استان هرگز دچار صف مرغ و یا نایاب شدن آن حتی برای مدت کوتاه نمی شدند.

وی تصریح کرد: احجاف و رابطه در خصوص نحوه توزیع مرغ در شهرهای استان موجب تشکیل صف های طولانی و انتقاد و اعتراض مردم شد در حالی که تولید مرغ در استان بسیار بالاست و گیلان می تواند علاوه بر نیاز داخلی به دیگر مناطق هم مرغ صادر کند.

به گفته این نماینده خانه ملت، وقتی که در مرکز استان از میان 60 یا 70 فروشنده مرغ ، فقط به صورت گزینشی به 10 فروشنده و آن هم فروشگاه های زنجیره ای مرغ توزیع می شود، به طور طبیعی صف تشکیل و مردم هم از نظر روانی هجوم می آورند.

خبرنگاران نشریه واکنش نیز در دو هفته  اخیر در گفت و گوهایی با چند فروشنده مرغ در سطح شهر رشت و دیگر شهرهای استان از جمله بندر انزلی ، لاهیجان، رودسر، لنگرود و رضوانشهر داشتند،  این فروشندگان از شیوه توزیع مرغ بسیار گله مندند. فروشندگان اظهار می دارند، مسئولان توزیع با این بی تدبیری خود ، تعدادی زیادی از کارگران شاغل در مرغ فروشی ها را بیکار کرده و مرغ را به فروشگاه های زنجیره ای می دهند.!

یکی از فروشندگان در گلسار که فروش بالایی هم در زمینه مرغ و گوشت و ماهی دارد و عرضه محصولات این فروشگاه بسیار بهداشتی و مدرن است، اظهار داشت، با وجود سه نفر کارگر و توزیع نامناسب ، کارگران بیکار شده اند و میزان در آمد فروشگاه برغم هزینه های آن به شدت کاسته شده است.

مردم استان نیز از توزیع نامناسب و تجمیع فروشندگان انتقاد دارند و می گویند، تازمانی که این شیوه مدیریت توزیع ادامه یابد ، بسیاری از خانواده های کم در آمد هرگز دستشان به گوشت مرغ نمی رسد . 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران