پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5949 تاریخ : 1391/05/07-00:00:00
,17,
صادرات برق ایران به سوریه و لبنان

صادرات برق ایران به سوریه و لبنان

درحالیکه خاموشی های مکرر برق بسیاری از شهروندان نقاط مختلف کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده، وزیر نیرو از هماهنگی‌های لازم برای انتقال برق از ایران به سوریه و لبنان خبر دا

 مجید نامجو وزیر نیرو  پس از دیدار با وزیر برق سوریه در تهران با تاکید بر این‌که تعهدهای لازم از سوی ایران برای افزایش صادرات برق مطمئن و پایا به عراق ارائه شده است گفت که به زودی بخشی از برق ایران از طریق عراق به سوریه و لبنان ارسال می‌شود.

وی حجم صادرات برق ایران به عراق در حال حاضر را ۱۳۰۰ مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: از این مقدار قرار است ۲۰۰ مگاوات به سوریه ترانزیت شود و با توجه به اینکه سوریه و لبنان با ایران مرز خاکی ندارند، از طریق عراق برق ایران را دریافت کنند.
به گفته نامجو هماهنگی‌های لازم برای انتقال برق ایران به سوریه و لبنان صورت گرفته است، همچنین به زودی برق ایران از طریق عراق به سوریه و لبنان متصل می‌شود.
وزیر نیرو درخصوص نحوه همکاری های ایران و سوریه در زمینه برق ادامه داد: در زمان حاضر تولید برق و فعالیت‌های تعمیر نیروگاهی از سوی شرکت‌های ایرانی در سوریه در حال اجراست و تمام تدابیر لازم و کافی برای تامین تجهیزات برقی چه در کوتاه مدت و چه در درازمدت، از سوی ایران اندیشیده شده است.
عدنان خمیس، وزیر برق سوریه نیز با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور برادر ابراز امیدواری کرد این روابط بیشتر توسعه یابد.
وی همچنین ادامه داد: ایران در زمینه صنعت برق به خودکفایی رسیده است و ما تلاش می کنیم ارتباط خود را با این کشور بیشتر کنیم.
این مقام سوری افزود: سوریه تاکنون قراردادها و تفاهم نامه‌های زیادی در زمینه تولید و انتقال و یا توزیع برق به امضا رسانده است که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.
همزمان روزنامه جمهوری اسلامی گزارش داده است که قطع مکرر برق در خوزستان، مردم روزه‌دار این مناطق را به ستوه آورده است.
بر اساس این گزارش، عده‌ای از اهالی ماهشهر گفتند: گرمای بسیار شدید نزدیک به ۶۰ درجه و قطع مکرر برق که گاهی به ۴ تا ۵ ساعت نیز می‌رسد ما را کلافه کرده است.
طی ۴۸ ساعت گذشته در چند منطقه تهران نیز قطع برق مشکلاتی را برای مردم پدید آورده و متأسفانه مسئولان مربوطه پاسخ روشنی به سؤالات مردم نمی‌دهند.






ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران