پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5937 تاریخ : 1391/05/04-00:00:00
,17,
ارز مسافرتی حذف شد

ارز مسافرتی حذف شد

پس از مطرح شدن پیشنهاد حذف ارز مسافرتی (به جز برای زائران عتبات و حجاج) از سوی نمایندگان مجلس، این پیشنهاد با موافقت رییس کل بانک مرکزی همراه شد و نمایندگان به آن رای مثبت دادند

.

 

 

به گزارش بانک و صنعت، به گفته برخی نمایندگان مجلس ،  رییس کل بانک مرکزی با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس از محدود شدن ارز مسافرتی به سفرهای زیارتی خبر داد.

 

 

علی‌اکبر آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفـت: طبق گزارشی که آقای بهمنی به مجلس ارائه کردند، ارز مسافرتی صرفا به سفرهای زیارتی و همین‌طور حج اختصاص خواهد یافت.

 

 

عبدالکریم رجبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: پیشنهاد نمایندگان به رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز این بود که از این پس فقط زائرین عتبات و حجاج بتوانند از ارز مسافرتی استفاده کنند و سایر مسافران از بازار آزاد ارز تهیه کنند که این پیشنهاد با نظر مساعد بهمنی مواجه شد و وی قول داد که این موضوع به تصویب برسد.

 

 

همچنین رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: موضوع حذف ارز مسافرتی، ارز تک‌نرخی و ارز چندنرخی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت ولی تا این لحظه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

 

 

رضا رحمانی گفت: بر اساس توضیحات وزرای اقتصادی دولت در حال حاضر ارز مسافرتی فقط به مسافران عتبات پرداخت می‌شود.

 

 

وی در انتقاد به این موضوع گفت: پرداخت 400 دلار به هر زائر نه هزینه‌های مسافران را تامین می‌کند و نه درآمد چندانی نصیب دولت می‌کند. نمی‌دانیم این تصمیم به چه دلیل گرفته شده است.

 

 

رییس کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: به این ترتیب کسانی به سفرهای زیارتی خواهند رفت که درآمد مناسبی برای تامین هزینه‌های سفر دارند.

 

 

پیشنهاد حذف ارز مسافرتی توسط نمایندگان مجلس و موافقت رییس کل بانک مرکزی با این پیشنهاد در حالی است که در حال حاضر مسافران می‌توانند دلار را با قیمت 1226 تومان از بانک‌های کشور دریافت کنند 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران