پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5936 تاریخ : 1391/05/04-00:00:00
,16,
تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان نیازمند پرداخت می شود

با موافقت دولت؛

تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان نیازمند پرداخت می شود

بر این اساس، به منظور کمک به مددجویان و پرداخت دیه به اولیاء دم و مصدومان و پرداخت سایر محکومیتهای مالی غیرکلاهبرداری به محکوم له، مطابق ضوابط این آیین‌نامه تسهیلات پرداخت می‌شود

 

به گزارش بانک و صنعت،  با تصویب هیئت وزیران، به منظور کمک به مددجویان و پرداخت دیه به اولیاء دم و مصدومان و پرداخت سایر محکومیتهای مالی غیر کلاهبرداری به محکوم له، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند و به استناد بند(80) قانون بودجه سال 1391 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

اعطای تسهیلات به مددجویان و زندانیان نیازمند

بر این اساس، به منظور کمک به مددجویان و پرداخت دیه به اولیاء دم و مصدومان و  پرداخت سایر محکومیتهای مالی غیرکلاهبرداری به محکوم له، مطابق ضوابط این آیین‌نامه تسهیلات پرداخت می‌شود.

همچنین تشخیص استحقاق و واجد شرایط بودن مددجو با ستاد دیه به نمایندگی از وزارت دادگستری است. پس از درخواست مددجو یا نماینده قانونی وی و تأیید ستاد دیه، اعطای وام به صورت قرض‌الحسنه توسط بانک عامل، از طریق اجرای احکام حوزه قضایی مربوط، مستقیماً به محکوم له پرداخت خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، سهم صغیر از وام اختصاص یافته به ولی قهری یا قیم قانونی یا قائم‌مقام قانونی وی و در صورت فقدان افراد ذکر شده به دادستان یا اداره سرپرستی حوزه قضایی مربوط پرداخت خواهد شد تا با رعایت غبطه صغیر اقدام شود.

همچنین به منظور حسن استفاده از وام مذکور، ستاد دیه حتی‌الامکان تمایل محکوم له را برای تخفیف حداقل مبلغی از دیه یا بدهی مالی جلب کند.

حداکثر وام اعطایی دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام

افراد خیّر در صورت تمایل به اخذ وام برای آزادی زندانیان بدهکار واجد شرایط موضوع این آیین‌نامه دارند، می‌توانند پس از احراز شرایط برای اخذ معرفی‌نامه و مراجعه به بانک مربوط اقدام کنند. وام اعطایی صرفاً برای آزاد شدن شخص موردنظر و پرداخت به بزه دیده یا اولیای دم مربوط با رعایت مفاد این آیین‌نامه به مصرف خواهد رسید.

بر این اساس، حداکثر وام اعطایی به مددجوی محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیرعمد، به میزان دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام است.

همچنین در مواردی که محکوم علیه مکلف به پرداخت دیه چند نفر و یا بیش از یک دیه کامل به یک نفر است، سقف وام پرداختی به میزان دیه مورد حکم با حفظ مدت بازپرداخت وام، قابل افزایش است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 392
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران