پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5896 تاریخ : 1391/05/01-00:00:00
,7,
توزیع نزدیک به 2 میلیون سکه پیش فروش شده -سه شنبه

توزیع نزدیک به 2 میلیون سکه پیش فروش شده -سه شنبه

مدیر اداره بررسی و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی از آغاز عرضه یک میلیون و 950 هزار سکه پیش خریدی از سوم مردادماه جاری خبر داد.

 


پیمان قربانی در مورد آخرین وضعیت سکه های پیش فروش شده عنوان کرد: در مجموع 9 میلیون و 318 هزار سکه پیش فروش شده بود که از این میزان تاکنون هفت میلیون و 368 هزار سکه از طریق روش تحویل سکه یا سایر ابزارها تعیین تکلیف شده اند.
وی ادامه داد: مجموعا تعداد سکه های باقی مانده یک میلیون و 950 هزار سکه است که از سوم مردادماه دور جدید عرضه آنها آغاز خواهد شد.قربانی در مورد ابزارهای واگذاری این سکه های پیش فروش شده نیز عنوان کرد: روش دادن اوراق سپرده کماکان ادامه دارد و علاوه بر این روش و روش تحویل سکه ممکن است ابزار دیگری نیز به کار گرفته شود اما فعلا همین دو روش مدنظر است.
وی اضافه کرد: ابزار پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه را هم ما قصد داریم که فعال کنیم.
قربانی در این مورد توضیح داد: متقاضیان دریافت سکه های پیش فروش در صورت دریافت سکه باید مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت می کردند اما برای اینکه مشمول مالیات نشوند می توان از روشی استفاده کرد که «پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه» تلقی می شود.
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی در مورد سکه های تعیین تکلیف شده نیز با بیان اینکه عمده ابزار استفاده شده برای این سکه ها اوراق گواهی سپرده بوده است، افزود: از مجموع مواردی که از سایر ا بزارها استفاده کرده اند 90 درصد برای اوراق گواهی سپرده بوده که در مجموع تعداد اوراقی که ما دادیم برای سه میلیون و 75 هزار سکه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حدود چهار میلیون سکه نیز به مشتریان تحویل داده شد و تعهد بقیه سکه ها هم از طریق ابزارهای دیگر ایفا شده است 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران