پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 568 تاریخ : 1390/04/05-00:00:00
,8,
90 ؛ سال نقش آفرینی فرابورس

90 ؛ سال نقش آفرینی فرابورس

با توجه به کاهش زمان پذیرش شرکت‌ها در فرابورس و خوش نامی این بازار ، به نظر می‌رسد ، 90 سال خوبی برای نقش‌آفرینی این بازار باشد .

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، مدیرعامل کارگزاری حافظ گفت : با توجه به کاهش زمان پذیرش شرکت‌ها در فرابورس و خوش نامی این بازار تا کنون، به نظر می‌رسد که سال 90 سال خوبی برای نقش‌آفرینی این بازار باشد .

محمدرضا رهبر افزود: فرابورس یک بازار رسمی است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام وظیفه می‌کند .

وی هدف از تشکیل فرابورس را ایجاد یک بازار کارآمد، منصفانه و شفاف برشمرد و اظهار داشت: این بازار می تواند با فراهم کردن بسترهای لازم زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را فراهم کند.

رهبر تصریح کرد: بازار فرابورس درمقایسه با بورس در پذیرش شرکت ها، شرایط راحت‌تری دارد، ضمن اینکه تامین منابع مالی از فرابورس به سهولت امکانپذیر است.

وی گفت: با شکل گیری این بازار و تنوع بازارهای موجود درآن برای شرکت‌هایی که امکان نقل و انتقال سهام آنها در بازار فرابورس وجود ندارد، به راحتی می توانند در بازار چهارم حضور یافته و مشکل خود را از این طریق حل کنند.

مدیرعامل کارگزاری حافظ تصریح کرد: فرابورس یک بازار کارآمد و تسهیل کننده مبادلات است و با توسعه و تسهیل استفاده از ابزارهای مالی توانسته ، دسترسی بخش عمده‌ای از سهامداران را به بازار سرمایه فراهم کند.

رهبر با بیان به اینکه سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند بخش عمده‌ای از واگذاری‌های خود را از طریق فرابورس انجام دهد، گفت: فرابورس تاکنون نقش خوبی را ایفا کرده به طوری که حجم معاملات آن در سال 89، بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان بوده است.

عضو هیئت مدیره بورس افزود:با اشاره به مفاد برنامه پنجم توسعه که ‌باید شرکت‌های سهامی عام باید از طریق بورس و فرابورس معاملات خود را انجام دهند و از آنجایی که نقل و انتقال سهامی عام کلیه شرکت‌ها باید از این 2 بازار انجام شود لذا می توان به آینده این بازارامیدوار بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران