پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 56 تاریخ : 1390/03/06-00:00:00
,1,
اندر حکایت سکه!!

تحلیل روز،

اندر حکایت سکه!!

در حالی که قیمت سکه بهار آزادی به اوج که هیچ به قله هیمالایا رسیده است، مسوولان بانک مرکزی همچنان می گویند ، قصد دارند کنترل کنند.!!

 

این مسوولان عزیز که حتما سرشان بسیار شلوغ است، مدام با بهره گیری از واژه های مظلوم زبان و ادبیات فارسی اظهار می دارند که قصد دارند، حباب را بشکنند.

ظاهرا اگر این حباب ، سنگ یا تخته چند لایه بود، راحت تر شکسته می شد، اما قیمت و حباب بهای سکه در بازار ایران هر روز بزرگتر می شود که هیچ ، کسی قادر نیست حتی یک خط و خش روی این حباب بیندازد.

قیمت سکه اوایل سال گذشته وقتی از 150 و 160 هزار تومان به 200 هزار تومان رسید، همه مردم در حیرت ماندند و کسانی که دهها سکه 200 هزار تومانی خریده بودند، سردر گریبان شدند که حالا با این گران خریدن چکار کنند.

خریداران چند ماهی سکه را در منزل نگه داشتند و منتظر ماندند که چه اتفاقی می افتد، و به یکباره قیمت این کالای زرد رنگ ، چشم نواز به دوبرابر و کمی بیشتر رسید .!!

اکنون در حالی که قیمت هر قطعه سکه  بهار آزادی به 438 تا 452 هزار تومان رسیده است، مسوولان بانک مرکزی ، صنعت طلا و .... اعلام می دارند که حباب را می شکنند.!!

،'محمود بهمنی' رییس کل بانک مرکزی در این راستا با اشاره به اینکه در حال حاضر سکه در بازار بدون حباب داد و ستد می شود، اظهار داشت : بانک مرکزی آمادگی دارد تا در صورتی که دوباره اختلاف قیمتی ایجاد شود تدابیر خود را کما فی سابق برای کنترل قیمت ها انجام دهد.
وی تصریح کرد: آمادگی بانک مرکزی در این رابطه به حدی است که می تواند تا 20 سال عرضه سکه را به همین ترتیب ادامه دهد.
وی در رابطه با قیمت های اعلامی از سوی بانک مرکزی، افزود: سکه هایی که بانک مرکزی عرضه می کند هیچ گاه از قیمت های جهانی پایین تر نخواهد بود بلکه قیمت سکه بر مبنای قیمت تمام شده که همان قیمت جهانی است به علاوه کارمزد بانک محاسبه و عرضه می شود .مردم فکر نکنند که بانک برای کنترل بازار، سکه های خود را ارزان می فروشد.
بهمنی در خصوص اتفاقات اخیر در بازار ارز گفت: تفاوت قیمت ارز در بازار ناشی از سودجویی تعداد معدودی است که مقداری ارز در اختیار دارند اما بانک مرکزی با اقتدار و به سرعت قیمت ارز را کنترل می کند به نحوی که سودجویان غافل گیر شوند.
در این رابطه هم وزیر اقتصاد اتفاقات رخ داده در بازار ارز را سفته بازی خواند و تصریح کرد: این انحرافی که از نرخ رسمی ارز گرفته شده مبتنی بر بنیان های بازار نیست و از بین خواهد رفت.
'سید شمس الدین حسینی' ضمن هشدار به مردم در خصوص اینکه تحت تاثیر برخی اغواها قرار نگیرند، گفت:بانک مرکزی با میزان اقتدارش در نظام پولی و ارزی کشور این حباب را به زودی از بین خواهد برد بنابراین مردم ارز گران نخرند تا ضرر نکنند!!!

              سردبیر شبکه تخصصی تحلیلی بانک و صنعت

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران