پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465605 تاریخ : 1398/03/09-10:15:59
,10028,
56 هزار واحد مسکونی روستایی سیلزده نیازمند بازسازی است

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

56 هزار واحد مسکونی روستایی سیلزده نیازمند بازسازی است

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: بر اثر سیل هایی که از 28 اسفند سال گذشته و سال 98 در 25 استان کشور رخ داد، 56 هزار و 469 واحد مسکونی روستایی آسیب جدی دیده اند که نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعیدرضا جندقیان افزود: بر اثر سیل‌هایی که در پایان سال گذشته و امسال در 25 استان کشور به وقوع پیوست، خسارت‌های فراوانی به واحدهای مسکونی و تأسیسات روستایی وارد شد که در مجموع 5 هزار و 148 روستا از این سیل متأثر بودند.

وی ادامه داد: در مجموع 101 هزار و 62 واحد مسکونی روستایی و شهری در این سیل‌ها خسارت دیدند که 11 هزار و 846 واحد آن شهری است و نیاز به بازسازی دارد.

هر دهیاری یک همیاری

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: طرحی تحت عنوان «هدیه» به این معنا که هر دهیار یک همراه است راه اندازی شده است؛ در این طرح دهیاران به دلیل آشنایی با قوانین و شناختی که نسبت به روستا دارند و با اوضاع و احوال روستا در بازسازی مناطق روستایی متأثر از سیل آشنا هستند، نیازها را شناسایی و برای مرتفع کردن آن نیز با مسئولان همکاری می‌کنند.
وی تاکید کرد: گاهی حوادثی مانند سیل و زلزله که پیش می‌آید، به دلیل ناآشنا بودن با مناطق بحرانی، موجب می‌شود که کمک‌ها و امدادرسانی و تعیین خسارت‌ها با بی نظمی‌هایی مواجه شود، اما با کمک گرفتن از دهیاران به عنوان مدیران محلی و تسلط آنها بر این مناطق بهترین شناسایی‌ها و کمک‌ها انجام خواهد شد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد: در ابتدای وقوع هر حادثه به دلیل برخی مسائل احساساتی و داغ بودن موضوع آسیب دیده‌ها، عمق واقعه بیشتر مورد نظر است، اما متأسفانه به مرور زمان این مسائل به فراموشی سپرده می‌شود.

جندقیان گفت: بعد از گذشت 45 روز از حادثه سیل و اتمام ماه مبارک رمضان دهیاران در روستاها آمادگی کامل برای استفاده از این ظرفیت محلی برای رسیدگی به امور مناطق سیل زده و بازسازی آنها را دارند و به همین منظور هم کمپینی راه اندازی خواهیم کرد تا نیازهای شان شناسایی شوند و دهیاران هم پای کار باشند.

وی با اشاره به حادثه شنبه سیاه که در استرالیا اتفاق افتاد و به دنبال آتش سوزی شمار زیادی کشته شدند و خسارت فراوانی هم به همراه داشت، اظهار داشت: دنیا از این حادثه تجربه خوبی را برای مقابله با حوادث به دست آورد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: به دنبال حادثه شنبه سیاه استرالیا مرکز دانشگاهی با ارائه پرسشنامه‌هایی، هشت مرحله اقداماتی را که باید در بحران‌های این چنینی انجام داد، اعلام کرد که مورد توجه قرار گرفته است.

جندقیان گفت: مرحله نخست شامل جذب سرمایه است که مسئولان اول محلی می‌توانند در این خصوص فعالیت کنند و مرحله دوم شامل احساس همدردی و داشتن برنامه برای آینده است و مرحله بعدی هم داشتن اطلاعات از جامعه آسیب دیده و تکمیل این اطلاعات بر اساس واقعیت ها است.

وی ادامه داد: مرحله چهارم نیز بازگشایی است که باید معابر بازگشایی شود و مردم آسیب دیده را آرام و توانمند کرد و به آنها آرامش روانی داد و در مرحله پنجم هم که مرحله بازسازی جامعه است افراد سرشناس، چهره‌ها و نهادهای اجتماعی و مردمی و اقتصادی می‌توانند کمک کنند و در مرحله ششم که مرحله ملاقات‌های ویژه است افراد مسئول درجه اول مانند رئیس جمهوری می‌توانند از این مناطق بازدید کنند و در مرحله بعد که نکوداشت است، باید دید که کدام مسئول محلی بیشتر تلاش کرده است و مرحله آخر هم شکرگزاری است که شامل قدردانی از تلاش هاست.

جندقیان تاکید کرد: اما ما در بحران‌ها وارونه عمل می‌کنیم و از همان ابتدا مسئولان به مناطق آسیب دیده می روند و فقط بعد روانی محض آن را می‌بینیم. شاید در این بین قول هایی هم داده شود که بعد به آنها عمل نشود و ذهن جامعه آسیب ببیند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران