پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522 تاریخ : 1390/04/03-00:00:00
,8,
دلیل خودداری برخی‌ پتروشیمی‌ها از عرضه در بورس کالا

ناظر تالار پتروشیمی بورس‌کالا:

دلیل خودداری برخی‌ پتروشیمی‌ها از عرضه در بورس کالا

تهران - شبکه تحلیلی ، خبری بانک وصنعت: ناظر تالار پتروشیمی بورس‌ کالا دلیل عدم عرضه برخی شرکت‌ها در رینگ پتروشیمی را اعلام کرد و گفت: در صورت عدم عرضه، سازمان حمایت می‌تواند محدودیت‌هایی از جمله اعمال

 

به گزارش روز جمعه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت اکبر میرزاپور در خصوص عدم عرضه برخی شرکت‌های پتروشیمی در این هفته اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها، قیمت محصولات پتروشیمی باید قیمت پایه آنها بر اساس فوب منهای 15 درصد بوده و تا فوب منهای 5 درصد نیز رقابت انجام شود.
وی افزود: این مقررات در حالی اتخاذ شده که از ابتدای سال جدید قیمت این محصولات با قیمت پایه فوب منهای 5 درصد عرضه و تا نرخ فوب رقابت می شد. این مصوبه در بورس بر روی قیمت‌ها اعمال شد و همین مسئله باعث عدم عرضه برخی شرکت‌های پتروشیمی شد.
ناظر تالار پتروشیمی بورس کالا بیان کرد: بر اساس قیمت فوب منهای 15 درصد قیمت‌ها باید کاهش می‌یافت که برخی از شرکت‌ها این نرخ را پذیرفتند ولی برخی نیز نپذیرفته و در حال رایزنی و بررسی و هماهنگی برای قیمت‌ها هستند.
میرزاپور خاطر نشان کرد: به احتمال قوی این مشکل در هفته آینده حل خواهد شد ولی این هفته با توجه به وجود این مسئله که به صورت سنتی هر زمان عرضه کم می‌شود تقاضا افزایش می‌یابد، این هفته نیز در اکثر کالا‌ها وضعیت مناسب بود و تنها در برخی محصولات به دلیلی که گفته شد مشکل ایجاد شده بود.
وی در خصوص این مسئله که در صورت عدم عرضه شرکت‌ها سازمان حمایت چه اقدامی انجام می‌دهد، گفت: بر اساس مصوبات موجود در این زمینه در صورتی که شرکت‌ها اقدام به عرضه نکنند، برخی مشکلات از جمله اعمال قیمت گذاری بر روی محصولات آن شرکت از سوی سازمان حمایت اعمال می‌شود.
پس از هدفمندی یارانه ها و برخی محدودیت‌های قیمتی در رینگ پتروشیمی بورس کالا به منظور کنترل بازار، در سال جدید محدودیت قیمتی که پیش از این بر اساس فوب مرداد ماه عرضه می‌شد لغو و قیمت ها به فوب ماه جاری تغییر کرد،اما در حال حاضر نیز بر اساس مصوبه جدید نحوه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی به نرخ پایه فوب منهی 15 درصد تغییر کرد .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران