پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518 تاریخ : 1390/04/02-00:00:00
,17,
پیشگیری از زمین خواری با حساسیت در  دستور کار قوه قضائیه است

پیشگیری از زمین خواری با حساسیت در دستور کار قوه قضائیه است

تقویت شوراهای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از زمین خواری از تلاشهای قوه قضائیه در راستای پررنگ ترکردن نام سال جهاد اقتصادی است.

 به گزارش روز پنج شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم آغاز ثبت امضای الکترونیکی در استان کرمان افزود : یکی از معضلات کشور در حوزه دعاوی عدم مستند سازی خلع های مالکیتی است که برای رفع این مشکل ، تفاهم نامه هایی با سازمان های جنگل ها و مراتع کشور ، اوقاف و امور خیریه ، حفاظت محیط زیست و نیروهای مسلح بسته شده است.

آقای تویسرکانی با اشاره به انجام سالانه 25 میلیون مورد خدمت رسانی در 13 هزار و 500 دفترخانه کشور با روش سنتی ، از مدرن شدن نظام ثبت در دفترخانه ها خبر داد.

وی گفت : در راستای برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، در آینده نزدیک ثبت آنی معاملات به صورت شبکه ای اصلاح ، و با افزایش دقت در معاملات ، راه ارتکاب تخلفات بسته می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سیاست جدید این سازمان را رسیدگی به پرونده های اقتصادی و آموزش در زمینه امور اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در امور مربوط به املاک گفت : توسعه سیستم کاداس یا ثبت رایانه ای مشخصات و حدود املاک ، موجب کاهش دعاوی در املاک و اراضی و در نهایت کاهش جرایم می شود.

معاون قوه قضائیه امضای الکترونیکی را تحولی در حوزه اقتصادی کشور و از ابزارهای ثبت مالکیت خواند و گفت : با توجه به سرعت تجارت و معاملات در ادارات و حوزه های تجارت الکترونیک در دنیا ، ثبت امضای الکترونیکی ضرورتی جدی برای پیشگیری از جعل اسناد در محیط مجازی است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران