پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 500 تاریخ : 1390/04/02-00:00:00
,16,
مردم دیگر علاقه ای به کمدی های سطحی ندارند

سینمای سخیف از منظر کارشناسان

مردم دیگر علاقه ای به کمدی های سطحی ندارند

تولید آثار سخیف و سطح پایین " به اصطلاح آبکی و کوچه ، بازار " که توسط گروهی از افراد در سینما تولید و به سرعت مجوز پخش دریافت می کنند، علاوه بر آثار زیانبارفرهنگی، اثرات اقتصادی منفی هم به دنبال دارد.

یک فیلمنامه نویس گفت: مردم ما علاقه ای به کمدی های سطحی ندارند و اگر انتخاب را به آنها بسپاریم، هرگز فیلم های سخیف ساخته نمی شوند.

 

.
حمیدرضا حافظی فیلمنامه نویس سینما در خصوص عوامل موثر در ساخت فیلم های سخیف به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، گفت : تولید فیلم های سطحی و سخیف ناشی از مدیریت غلط مدیران فرهنگی، تصمیم نادرست شوراهای تصویب فیلم نامه ، علاقه هنرمندان و تهیه کنندگان به ساخت این فیلم ها است .

وی افزود: برای کم رنگ شدن این آثار باید سلیقه فرهنگی خود را تغییر داده و سخت گیری بیشتری در مدیریت تصویب فیلم نامه این آثار و ساخت این فیلم ها داشته باشیم.

این استاد دانشگاه افزود: مردم ما باید شاهد فیلم های مناسب در ژانر کمدی باشند. اگر انتخاب فیلم های کمدی به دست مردم باشد، مطمئن باشید آنها به فیلم های کمدی مناسب روی می آورند. مسئولان و سازندگان یک فیلم، باید انتخاب را به تماشاگران بسپارند تا تولید این نوع فیلم های سخیف و بی مفهوم کمتر شود.

حافظی ادامه داد: با ساخت سریال های کمدی سطحی که به خورد مردم می دهدیم نمی توان انتظار داشت که سلیقه مردم در انتخاب فیلم های فاخر تغییر کند. همه سازندگان در ترویج این نوع فیلم ها مقصر هستند.


این کارگردان تلویزیون به خبرگزاری سینمای ایران گفت: اگر مقداری از هزینه هایی که در صرف ساخت فیلم های تاریخی و مذهبی می شود را برای ساختن فیلم های کمدی فاخر و ارزشمند، در نظر بگیریم، شاهد کمدی های سخیف نخواهیم بود. با حمایت مالی مدیران فرهنگی و دولت از فیلم های کمدی فاخر و ارزشمند شاهد حضور کمدی های سخیف و بی مفهوم در سینماها نخواهیم بود.

حافظی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با حمایت همه جانبه مدیران فرهنگی و دولت از تولید کمدی های فاخر و ارزشمند حضور کمدی های سخیف و بی مفهوم در سینما ها کم رنگ شود.
حسینی/


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 247
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران