پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264502 تاریخ : 1395/10/25-11:03:47
,10030,
50 هزار شغل جدید با پرداخت 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شد

50 هزار شغل جدید با پرداخت 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تا کنون 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است گفت:10هزار میلیارد ریال از این تسهیلات در بخش کسب و کار بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اصغر نورالله زاده،  درباره ارائه تسهیلات اشتغال از سوی صندوق گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال از سوی صندوق پرداخت شده که 10 هزار میلیارد ریال آن در بخش کسب و کاربوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این تسهیلات برای تقویت بنگاه ها بوده و بعضاً اشتغال جدید را همراه نداشته است گفت: 52 هزار فقره تسهیلات در حوزه کسب و کار پرداخت کردیم،  تعدادی از این ها را برای کسب و کار پرداخت کردیم که عمده اینهاکسب و کارهای جدید بوده است.  برخی از این تسهیلات به منظور تقویت و پایداری مشاغل بوده است. بیشترین پرداخت تسهیلات در طرح های خرد و کوچک و رقم های پایین است.

نورالله زاده  درباره تعداد اشتغالزایی گفت: حدود 50 هزار نفر اشتغال در راستای پرداخت تسهیلات ایجاد شده است. 94 درصد واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده اند فعال هستند.

وی با اشاره به ایجاد 600 صندوق خرد تأمین مالی در مناطق روستایی کشور گفت:  تاکنون 574 صندوق راه اندازی شده است که تا پایان سال بقیه آنها عملیاتی می شود.  همزمان با تأمین مالی، آموزش تسهیلگری برای ایجاد اشتغال را پیگیری می کنیم.

نورالله زاده با بیان اینکه  پارسال 75 روستای کشور را در طرح بوم گردی قرار دادیم افزود: در این طرح محل های اقامتی در روستاها مستقر شد که با استقبال زیاد گردشگران همراه بود. استان های گیلان، کردستان، کرمانشاه و اطراف کویر از مکان هایی بود که در طرح بوم گردی حمایت شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کمک به طرح بوم گردی را حمایت از صنایع دستی خواند و اظهار داشت: این صندوق از صنایع تبدیلی بسته بندی و به طور کلی صنایع روستایی حمایت می کند. جمعیت روستایی ایران 30درصد جمعیت کشور است اما ارزش افزوده آنها با وجود 30 درصد تولید، به 15 درصد می رسد. با حمایت از صنایع روستایی می توان به ادامه اسکان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری کمک کرد.تاکنون 600صندوق خرد زنان روستایی در کشور  تشکیل شده است که  تا آخر آبان ماه 580 صندوق راه اندازی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران