پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 477 تاریخ : 1390/04/01-00:00:00
,8,
جزئیات تصویب و راه اندازی بورس انرژی در آخرین جلسه شورایعالی بورس

جزئیات تصویب و راه اندازی بورس انرژی در آخرین جلسه شورایعالی بورس

رئیس سازمان بورس از جزئیات تصویب و راه اندازی بورس انرژی خبر داد و گفت: هنوز شرکت ملی نفت فرم های پذیرش را برای عرضه نفت خام سنگین تکمیل نکرده است.

 

علی صالح ابادی درباره عرضه نفت خام که قرار بود تا پایان خرداد ماه انجام شود، اظهار داشت: تا عصر روز گذشته شرکت ملی نفت اقدامی در خصوص تکمیل فرم های پذیرش انجام نداده است  .

وی افزود: این فرم ها مربوط به نوع نفت خام مورد عرضه، مشخصات، تناوب عرضه، مسائل فنی و سایر مواردی که به نوع نفت خام سنگین مربوط می شود و باید از سوی شرکت ملی نفت ایران بخش بین الملل به بروس کالا ارائه شود، این فرم ها پس از تکمیل باید در سایت بورس درج شده و از فردای آن روز امکان عرضه وجود دارد  .

به گفته رئیس سازمان بورس، حتی این مسئله را مطرح کردیم که مسئولان بورس کالا فرم ها را به شرکت ملی نفت برده تا به همراه هم آن را تکمیل و تأئید آن را در همان جا اخذ کنند  .

تصویب راه اندازی بورس انرژی در شورای عالی بورس

صالح آبادی در خصوص راه اندازی بورس انرژی بیان کرد: راه اندازی این بورس در جلسه روز دوشنبه شورای عالی بورس به تصویب رسید و بر این اساس شرکت ها و گروه های سهامداران باید درخواست ورود سهام خود به این بورس را بر اساس چارچوب قانون هٔای موجود ارائه کنند .

وی ادامه داد: پس از راه اندازی این بورس قرار است ۶۰ درصد از آن به نهاد های مالی، ۲۰ درصد به فعالان این بخش بخش، ۲۰ در مابقی به عموم مردم واگذار می شود.

رئیس سازمان بورس درباره زمان پذیره نویسی این بورس بیان کرد: احتمالاً پذیره نویسی بورس انرژی در مرداد یا شهریور ماه انجام می شود،بنابراین پیش بینی می شود که بر اساس ظرفیتی که برای تولید برق در ایران وجود دارد این بورس موفق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امکان راه اندازی رینگ صادراتی این بورس نیز وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی توان برق را ذخیره و نگهداری کرد در صورتی که در یک زمان برق مصرفی کشور پایین تر از میزان تولید در آن مقطع زمانی باشد، مازاد آن می تواند به کشورهای همسایه از جمله، عراق، افغانستان، ترکیه پاکستان صادر شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران