پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 456 تاریخ : 1390/03/31-00:00:00
,8,
خدمات جدید بیمه ای در راه است

خدمات جدید بیمه ای در راه است

رییس کل بیمه مرکزی در مراسم چهلمین سال تأسیس این نهاد ؛ افزایش ضریب نفوذ بیمه ، تنوع در ارایه خدمات بیمه ای و کاهش حق بیمه ها را از رویکردهای اصلی برنامه تحول ص

 

 فرشباف ماهریان امروز در جمع مسئولان و جمع زیادی از دست اندرکاران صنعت بیمه در تالار وزارت کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه تا پایان برنامه پنجم به 2 درصد خواهد رسید و در افق چشم انداز نیز به 4.5 درصد ارتقا خواهد یافت.

وی ایجاد تنوع در ارایه خدمات بیمه ای ، تدوین نظام نظارت و فراهم کردن خدمات بیمه ای جدید با مشارکت شرکت های خارجی و نیز رتبه بندی شرکتهای بیمه را از برنامه هایی برشمرد که برای دستیابی به اهداف صنعت بیمه به شرکت های بیمه ابلاغ شده است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره مهمترین چالشهای صنعت بیمه گفت: فقر سیاستگذاری و نظارت از ضعف های صنعت بیمه بود و نظارت صرفاً به صورت تعرفه ای اعمال می شد که این نوع نظارت نمی تواند موجب استفاده بهینه از سرمایه گذاری و افزایش انگیزه برای توسعه صنعت بیمه باشد و در رویکرد جدید تغییراتی در این زمینه ایجاد شده است.

وی دولتی بودن ، وجود انحصار ، نامناسب بودن ترکیب صنعت بیمه ، فقرتعادل در بیمه اتکایی ، بالا بودن نرخ محصولات بیمه ای و نبود شرکت های تخصصی بیمه ای را از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور نام برد و گفت: در این زمینه ها نیز اصلاحاتی برای افزایش سرعت پیشرفت صنعت بیمه کشور اجرا شده است.

 فرشباف ماهریان گفت : نبود فرهنگ بیمه ، فقر استفاده از ظرفیت بیمه اتکایی داخلی و نبود محصولات جدید بیمه ای در حوزه های مختلف فنی و خدماتی برغم وجود پتانسیلهای بالا در کشور از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور است.

وی افزود : در این باره نیز گام های بلندی برداشته شده است.

رییس کل بیمه مرکزی پایین بودن سطح بیمه های عمر را یکی دیگر از مشکلات فراروی صنعت بیمه کشور یاد کرد و گفت: در ایران سهم حق بیمه های زندگی5 تا 6 درصد کل حق بیمه های تولیدی تشکیل می شدهد که در مقایسه با متوسط جهانی که 60 درصد است بسیار نازل ارزیابی می شود.

وی سختی های بیمه شخص ثالث ، نبود فن‌ آوری اطلاعات و نظام آماری منسجم را از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور دانست.

فرشباف ماهریان افزود: بر همین اساس طرح تحول در صنعت بیمه شکل گرفت تا فاصله زیادی که میان رتبه صنعت بیمه و اقتصاد کشور وجود دارد ، کاهش یابد.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: برای رهایی از این عقب ماندگی رئیس جمهور در شهریور 86 در حکمی ده ماده ای به وزیر اقتصاد ، ایجاد تحول در صنعت بیمه را خواستار شد و اسفند همان سال طرح تحول در صنعت بیمه در هفت محور تهیه شد و اوایل سال 87 با همکاری گروهی از صاحبنظران و همچنین دست اندرکاران صنعت بیمه طرح تحول بر اساس حرکت به سوی چشم انداز طراحی شد.

فرشباف سپس با تشریح وضع صنعت بیمه کشور گفت: شعار "بیمه فروختنی است" درست است اما نه به هر قیمتی ، بلکه با شفافیت در عملکرد ، بازاریابی خوب و ارایه خدمات ارزنده تر به بیمه شدگان.

وی از دست اندرکاران صنعت بیمه کشور خواست خود را از حصار گذشته رها کنند و متناسب با پیشرفت و نیازهای جامعه در فکر ارایه خدمات مناسب و متنوع بیمه ای باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران