پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 454 تاریخ : 1390/03/31-00:00:00
,8,
تابستان داغ در انتظار معاملات فولاد و سیمان در بورس کالا

تابستان داغ در انتظار معاملات فولاد و سیمان در بورس کالا

کارشناسان با مشاهده معاملات فولادی ها در روزهای اخیر از ظهور نشانه های رونق در بازار فولاد و گرمی معاملات این محصولات در فصل تابستان امسال خبر می دهند.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخلیلی ، خبری بانک و صنعت، معاملات محصولات فولادی درهفته گذشته به دلیل تغییرات نرخ ارز با جنب و جوشی زیادی همراه بود و نرخ تمام محصولات بین ۳۰ تا ۷۰ تومان در هر کیلو گرم بالا رفت.
 
کارشناسان با مشاهده معاملات فولادی ها در روزهای اخیر از ظهور نشانه های رونق در بازار فولاد و گرمی معاملات این محصولات طی فصل تابستان خبر می دهند.

تغییرات نرخ ارز که از دو هفته پیش در بازار اعمال شد،‌ به طور مستقیم نرخ ها بازار فولاد را تحت تاثیر قرار داد و حتی نرخ های کشف شده در بورس کالا با افزایش قیمت رو به رو شد. امروز نیز در تالار محصولات صنعتی بورس کالا ذوب آهن اصفهان، نورد آریان فولاد، مجتمع فولاد کویر، فولاد سیادن ابهر، فولاد یزد و ذوب آهن ارومیه انواع مقاطع فولادی را روی تابلوی بورس می برند و کارگزاران از تشکیل صف تقاضایی بالغ بر ۲۰۰ هزار تن در بازار خبر می دهند.

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در این باره گفت: این روزها تقاضا در بازار فولاد رو به افزایش است و تغییرات نرخ ارز در روزهای گذشته بر جذابیت های این بازار افزوده است که پیش بینی می شود درفصل تابستان میزان خرید و فروش و قیمت فولاد به اوج خود برسد.

علی اصغر بهرامی اظهار داشت: در هفته گذشته فولادسازان خصوصی در انتظار ماندند تا نرخ ارز تثبیت شود که با مشخص شدن نرخ ارز‌،‌ عرضه خصوصی ها از این هفته آغاز می شود.

وی افزود: در معاملات هفته گذشته بازار آهن نیز قیمت تمام محصولات افزایش یافت و با توجه به تقاضای مطلوب بازار به نظر نمی رسد که نرخ ها دوباره تعدیل شود.

مدیر کالایی کارگزاران بانک کشاورزی با اشاره به رونق معاملات فولاد در بورس درماه های آینده گفت: بررسی قیمت مسکن درسال های گذشته نشان می دهد که نرخ مسکن پلکانی است و در حال حاضر در قسمت صعودی این پلکان قرار داریم، به این ترتیب پیش بینی می شود قیمت محصولات فولادی و سیمان طی ماه های آینده افزایش یابد و آمارهای جدیدی در رینگ صنعتی بورس به ثبت برسد.

سید محمود حسینی پور اظهار داشت: علاوه بر رونق معاملات فولادی، تولیدکنندگان سیمان نیز در حال ورود به بورس هستند و خرید وفروش سیمان نیز به محض تحرک بازار مسکن در بورس رونق می گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران